מבחן דרכים: השקת פורד פוקוס – חוזרת לפוקוס

הדור הראשון של הפוקוס הגיע אלינו בתחילת המילניום שם מעבר זיכיון היבוא לחברת דלק ומילא היטב את תפקיד ה-"1600 אוטומט" החשוב באותה תקופה, בדור הרביעי חוזרת הפוקוס, הפעם כרכב פנאי מרווח, חזק ושימושי

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/05/20 10:33 טז באייר התשפ

מבחן דרכים: השקת פורד פוקוס – חוזרת לפוקוס
פורד פוקוס אקטיב, צילום: מוטי שטרן

הכתבה הראשונה שלי באתר כיפה היתה על הדור השלישי של הפוקוס סטיישן, הדור השלישי של הפוקוס שהגיע בסוף 2011 לארץ, הציע אבזור עשיר ויחידת הנעה נמרצת יותר עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים – PowerShift. עד מהרה התחילו להגיע תלונות על בעיות בתפקוד תיבת ההילוכים וגרמה להפסק שיווק הפוקוס. ב-2015 חזרה הפוקוס לאחר מתיחת פנים משמעותית שכללה מנוע 1.5 ליטר טורבו ותיבת 6 הילוכים פלנטארית שונה לגמרי. הדגם זכה להערה בקרב כתבי הרכב אך תדמית תיבת ה- PoweShift הבעייתית לא הצליחה לשכנע לקוחות וציי רכב לרכוש את הפוקוס עם יחידת ההנעה השונה. 

דורות 1, 2, 3 ו... 3.5 של הפוקוס

דורות 1, 2, 3 ו... 3.5 של הפוקוסצילום: מוטי שטרן

 

הדור הרביעי של הפוקוס משווק באירופה מזה כשנתיים עם 3 יחידות מנועי EcoBoost טורבו בנזין: 1.0 – 125 כ"ס, 1.5 – 150 כ"ס ו-1.5 182 כ"ס ותיבת ההילוכים האוטומטית המשודכת להם היא פלנטארית בת 8 הילוכים (המתופעלת ע"י חוגה במקום ידית).
הוא מציג גידול במרחב הפנימי עם בסיס גלגלים גדול יותר (270 ס"מ לעומת 265 ס"מ) ודשבורד בולט פחות. נפח תא המטען גדל ל- 341 ליטר בהאצ'בק ו-575 ליטר בסטיישן. עיצוב הפוקוס מהווה רבולוציה של עיצוב הדור השלישי לאחר מתיחת הפנים. חזית האסטון מרטין הפכה למאופקת יותר, בין קשתות הגלגלים בחלק התחתון של דלתות הצד, נוספה בליטה מודגשת והקו התחתון של החלונות מתחיל לעלות מקצה הקורה המרכזית לכיוון אחורי הרכב. מאחור, פנסי הערפל ומחזיקי הערפל קיבלו דגם והפנים אופקיים גם בגרסת ההאצ'בק.
גרסת האקטיב המוגבהת ב- 34 מ"מ מוסיפה מאפייני פנאי: מסילות גג, סף קשתות גלגלים מפלסטיק שחור, דמויי מגני גחון קדמיים ואחוריים בצבע כסוף וחישוקי 17 אינץ' עם צמיגים בחתך גבוה. 

פוקוס אקטיב X – פנאי האצ

פוקוס אקטיב X – פנאי האצ'בקצילום: מוטי שטרן

 

בשנים האחרונות, נתח השוק של רכבי הפנאי גדל על חשבון רכבים משפחתיים ועיקר הרכבים המשפחתיים שנמכרים הם היברידיים. אסטרטגיית החזרת הפוקוס לפוקוס של דלק מוטורס – היא להתחיל לשווק את הדור הרביעי של הפוקוס בכרסת הפנאי שלה – פוקוס אקטיב עם יחידת הנעה חזקה בנפק 1.5 ליטר המפיקה 182 כ"ס, אבזור עשיר ומחירים אטרקטיביים במיוחד לעומת התחרות הישירות שלה קיה XCeed ומאזדה CX-30 המבוססות על הסיד וה-3 (בהתאמה).
 

הפוקוס אקטיב תשווק בשלב זה בשתי תצורות מרכב, יחידת הנעה אחת ורמת אבזור אחת.

  • Actice X האצ'בק – 131,900 ₪

  • Active Tourer – 135,900 ₪

יחידת ההנעה החזקה (182 כ"ס ו- 24.5 קג"מ) ביחד עם תיבת 8 הילוכים פלנטארית מבטיחים ביצועים טובים בכביש ושני מצבי נהיגה בדגמי האקטיב: שבילים והחלקה (הנוספים על נורמל, ספורט וחסכון) מציעים גם יתרון מחוץ לכביש.

פוקוס אטיב Tourer – פנאי סטיישן ייחודית

פוקוס אטיב Tourer – פנאי סטיישן ייחודיתצילום: מוטי שטרן

 

 

אבזור הבטיחות עשיר וכולל: בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה, שמירת נתיב אקטיבית המתריעה ומתקנת סטייה מנתיב',מרכוז אקטיבי של שמירת הרכב במרכז נתיב הנסיעה, סיוע אקטיבי להתחמקות ממכשול (Evasive steering, בלימת חירום אוטונומית אשר מתריעה ואף בולמת את הרכב, זיהוי הולכי רגל התרעה וסיוע בבלימה, החלפה אוטומטית בין אורות דרך לבין אורות גבוהים וניטור עייפות נהג.

אבזור הנוחות עשיר וכולל: פנסי חזית LED, פנסי ערפל LED וחותמת תאורה LED, כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless,  קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות מאחור, מושבים ספורטיביים עם תמיכה מורחבת וריפודי מושבים ACTIVE  עם תפרים כחולים, חיישני תאורה וגשם אוטומטיים, מערכת מולטימדיה 8 אינץ' SYNC של פורד עם קישוריות Android Auto / Apple CarPlay, מערכת שמע עם 6 רמקולים, מצלמת חניה 180 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטית בלם יד חשמלי עם  AutoHold, בורר חוגה בין מצבי הנהיגה ותאורת אווירה בתא הנוסעים.

תא הנוסעים מרווח יותר, אבזור הבטיחות והנוחות נדיב

תא הנוסעים מרווח יותר, אבזור הבטיחות והנוחות נדיבצילום: מוטי שטרן

 

הפוקוס מציעה שילוב ייחודי של מנוע חזק, תא נוסעים מרווח, אבזור בטיחות במחירים אטרקטיביים. גרר הסטיישן. סליחה ה-Tourer היא  סטיישן פנאי ייחודית ברמות מחיר זה ואם היא משמרת את המסורת של פורד היא תהיה גם נוחה ומהנה לנהיגה, את זה אני מקווה לבדוק בקרוב.

בשלב זה, הדור הרביעי של הפוקוס הוא רכב פנאי חזק, מאובזר ושימושי

בשלב זה, הדור הרביעי של הפוקוס הוא רכב פנאי חזק, מאובזר ושימושיצילום: מוטי שטרן

 

 


למבחני דרכים נוספים
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן