מבחן דרכים – מאזדה CX-30 באולמות התצוגה

מאזדה CX-30 ישווק עם שני מנועים בשלוש רמות אבזור במחיר השקה מיוחד בחודש דצמבר שישאיר לכם עודף של 100 שקלים מ-150 אלף שקלים.

חדשות כיפה מוטי שטרן 01/12/19 12:47 ג בכסלו התשפ

מבחן דרכים – מאזדה CX-30 באולמות התצוגה
צילום: יחצ

דלק מוטורס משיקה בישראל את הדגם השני בדור המוצרים החדש של מאזדה - דגם ה-SUV המשפחתי החדש, ה-CX-30, אשר ייכנס לאולמות התצוגה החל מהראשון בדצמבר.
ה-CX-30 הוא דגם נוסף בדור המוצרים החדש ה-7G אשר תוכנן בסטנדרט האיכות הגבוה ביותר בתולדות היצרן. 
מכירות דגמי הפנאי הקומפקטיים בישראל מהווים נתח שוק משמעותי בשוק הרכב הישראלי, עד שכמעט תפסו את מקומן של משפחתיות הסדאן. 
אם ב-2013 הסגמנט היווה רק שמונה אחוזים מהשוק, היום הוא מגיע ל-30 אחוז. בין הדגמים הבולטים - יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי, סקודה קארוק, פג'ו 3008 ועוד ג'יפונים שממלאים את כבישי ישראל.
30-CX, המבוסס על המאזדה 3 החדשה (שמבחן דרכים שלה יפורסם בקרוב), הוא קרוס-אובר פרמיום משפחתי הנהנה מכל יתרונות דור ה-7G החדש.  
ה-CX-30 מושק בחמש גרסאות שונות הכוללות שלוש רמות גימור ושני מנועים, החזק שבהם, עם 195 כ"ס. הוא מצטרף לאחיו, ה-CX-5 היוקרתי וה-CX-3 האורבני, וישמש כדגם העיקרי של המותג בסגמנט הקרוס-אוברים משפחתיים. 
יחידות ההנעה מוכרות מדגמי מאזדה האחרים:  דגם ה-2 ליטר עם הספק מרבי של 165 כ"ס,מומנט של 21.7 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 של 9.7 שניות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.6 ק"מ לליטר.
דגם ה-2.5 ליטר, המצויד בנוסף גם בטכנולוגית השבתת צילינדרים מספק 195 כ"ס, עם מומנט של 26.3 קג"מ ותאוצה מ-0 ל-100 של 8.5 שניות. למרות השיפור המשמעותי בביצועים, צריכת הדלק הממוצעת דומה עד זהה לנתוני דגם ה-2 ליטר ועומדת על 15.4 ק"מ לליטר. 
 

צילום: יחצ


מידות ה- CX-30 מציבים אותו בין ה- CX-3, לבין ה-CX-5. בכך הוא מכוון ללב קטגוריית הקרוס-אובר המשפחתיים. אורכו - 4,395 מ"מ, רוחבו 1,795 מ"מ, מרחק הסרנים שלו הוא 265 ס"מ ומרווח הגחון 17.5 ס"מ. תא המטען גדול, כראוי לרכב המיועד לשמש כרכב הראשון במשפחה - נפחו 430 ליטרים – רק מעט קטן יותר מה-5-CX (העומד על 442 ליטר) וכמעט כפול מה-3-CX (העומד על 240 ליטר).
עיצוב ה- CX-30 הוא לפי שפת עיצוב ה-KODO של מאזדה בהשראת האסתטיקה היפנית. כמתחייב מתפיסת הפרמיום של מאזדה, סביבת הנהג והנוסעים מתכתבת עם העיצוב החיצוני, היא מרשימה ומתקדמת ונתמכת בטכנולוגיות הבטיחות החדשות ביותר וכל הגרסאות מצוידות באבזור בטיחות עשיר הכולל: SCBS  - מערכת חכמה לסיוע בבלימה בעיר כולל הולכי רגל ובשילוב התראת התנגשות (+לילה ודו גלגלי),SBS  - מערכת חכמה לסיוע בבלימה במהירויות בינעירוניות, בקרת שיוט מסתגלת הכולל שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה,LKA  - מערכת להתראה וסיוע בשמירה על נתיב, BSM – מערכת לאיתור שטחים מתים עם תעבורה צולבת, HBC  - בקרת אלומה גבוהה ומערכת התראת עייפות.
 

תא נוסעים איכותי ומאובזר עם מתן תחושת מרווח וגובה

תא נוסעים איכותי ומאובזר עם מתן תחושת מרווח וגובהצילום: יחצ

אחת מקפיצות הדרך המשמעותיות ביותר בדור המוצרים החדש של מאזדה הוא איכות תא הנוסעים.
ב-CX-30, ניתן דגש על קווים מרובעים יותר ומתן תחושת מרווח וגובה .בדגמים המצוידים במושבי בד (בצבעים שחור/בז' לבחירה) צבועים חלקים גדולים מתא הנוסעים בצבע כחול כהה מודרני, העוטף את התא בתחושה ייחודית ומודרנית, אותה ניתן לראות לאחרונה ביותר ויותר דגמי קרוס-אובר מעולמות היוקרה. בדגמים המצוידים במושבי עור, צבוע חלק גדול מתא הנוסעים בצבע חום כהה יוקרתי, התורם, יחד עם ריפודי העור (בצבע שחור/לבן לבחירה) לתחושה יוקרתית ואלגנטית. 
בתהליך פיתוח ארוך שנערך במקביל גם במעבדות הסאונד של Bose במסצ'וסטס (ארה"ב) 
וגם במרכז הפיתוח הראשי של מאזדה בהירושימה (יפן), תוכנן המרחב האקוסטי בפנים הרכב, 
גם של מערכת הסאונד הסטנדרטית ברכב וגם של מערכת ה-BOSE האופציונלית.
מאזדה CX-30 ישווק בשלוש רמות אבזור:
:Comfort 2 ליטר – מחיר השקה לדצמבר 149,900₪ במקום 151,900₪
רשימת האבזור בדגם זה כוללת: פנסי חזית LED, תאורת נוי LED ופנסי איתות LED,חישוקי סגסוגת "18 ושמשות כהות, קיפול מראות חשמלי, מושב נהג ונוסע מתכוונן ל-8 מצבים, מסך לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7", חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים מפוצלת הכוללת פתחים לאחור, בלם יד חשמלי בשילוב Auto Hold, מערך קישוריות MZD  Connect בשילוב Apple Carplay / Androaid Auto מסך "8.8 ו- 8 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור.
:Executive 2 ליטר – 159,900₪, 2.5 ליטר – 169,900₪
רשימת האבזור בדגם זה כוללת בנוסף לאבזור ה- Comfort: חתימת תאורת LED ייחודית בפנסים הקדמיים והאחוריים, תאורת מסתגלת העוקבת אחרי כיוון הנסיעה (AFS), חלון שמש חשמלי, כניסה ונעילה ללא מפתח (Keyless), פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה ומראה נגד סנוור.
:Premium 2 ליטר – 172,900₪, 2.5 ליטר – 181,900₪
רשימת האבזור בדגם זה כוללת בנוסף לאבזור ה- Executive: חישוקי סגסוגת "18 מובחנים בגימור כרום כהה ייחודי, חיישני חניה מלפנים, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור וגימורים תואמים בדלתות, תצוגה עילית מוקרנת על השמשה הקדמית, מושב נהג חשמלי בשילוב זיכרונות (למושב, למראת הצד ולמערכת התצוגה העילית), מראה מרכזית Frameless וגימורי כרום בהגה, בכפתור ההתנעה ובתא הכפפות.
כאמור, את ה- CX-30 תוכלו לפגוש באולמות התצוגה של מאזדה

למבחני דרכים נוספים