ביקורת רכב - דרום אדום בג'יפון אדום

מוטי שטרן לקח רנו קפצ'ור אדום לטיול בין הכלניות וחולק איתנו את רשמיו.

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/03/18 11:43 כא באדר התשעח

ביקורת רכב - דרום אדום בג'יפון אדום
רנו קפצ'ור, צילום: מוטי שטרן

סיום פורים מבשר את תחילת ההכנות לפסח, בזכות כיסויי מושבים הניתנים להסרה לטובת כביסה - דומני שאין רכב יותר מתאים מרנו קפצו'ר לחובבי ההכנות לפסח... כיסויי המושבים אינם הפריט המעניין היחיד בקפצו'ר, מגירה במקום תא כפפות ורצועות במקום כיסיי אחסון בגב המושבים תורמים גם הם לייחודיות תא הנוסעים של הקפצו'ר.
ב-2010 כשהוצג ניסאן ג'וק (בן דוד של הקפצו'ר) - נוצרה קטגוריה חדשה של רכבי פנאי המבוססים על רכבי סופר מיני. בקטגוריה החדשה שנוצרה לעיצוב החיצוני חשיבות גבוהה ולקפצו'ר, כמו לג'וק מייסד הקטגוריה עיצוב חיצוני שקשה להישאר אדיש אליו...
ב-2013 החל שיווק הקפצ'ור המבוסס על הדור הרביעי של רנו קליאו שהושק שנה קודם ב- 2012.
לאחרונה, החל שיווק הקפצ'ור לאחר שעבר מתיחת פנים במסגרתה עודכן מפרט האיבזור ובוצעו שינויים קוסמטיים בחזית ובפנסים האחוריים.
הקפצ'ור משווק עם 3 מנועי טורבו (0.9 ידני, 1.2 אוטומטי ו-1.5 דיזל אוטומטי) בשלוש רמות אבזור.
רכב המבחן היה קפצ'ור 1.2 בנזין אוטומטי ברמת האבזור הגבוהה Instence ומחירו 129,990 ₪.

עם הקליאו אשר עליו מבוסס הקפצור

עם הקליאו אשר עליו מבוסס הקפצורצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

הקפצ'ור שומר על הצורה העגלגלה של הקליאו עליה הוא מבוסס. בחזית גריל תחתון התחום בצדדיו בכרום בצורת C ובתחתיתו עיטור כרום דמוי מגן גחון, במרכז החלק העליון סמל רנו ענק. בצדדים בולטים הקימורים לאורך הרכב ופס הגנה העשוי בצורת משולש  הכולל פס כרום, כיאה לרכב שטח – חישוקי ה- 17 אינץ' תחומים בקשתות עם סיומת פלסטיק שחור. מאחור, חלון אחורי צר וגבוה ותחתית הפגוש שחורה עם סיומת דמוי מגן גחון כסופה.
רכב המבחן בצבע אדום בשילוב עם גג שחור מרשים מאוד ונוכחותו בולטת (אפילו קצת יותר מדי...).

 

עיצוב חיצוני עגלגל עם מאפייני עיצוב של רכב שטח

עיצוב חיצוני עגלגל עם מאפייני עיצוב של רכב שטחצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

חלון קדמי וחלונות קדמיים צדדיים גדולים וגג פנוראמי (שאינו נפתח) תורמים לתחושה אוורירית בשורת המושבים הקדמית. בחלק האחורי המצב פחות טוב בגלל חלונות אחוריים צדדיים וחלון אחורי קטנים. למרות המידות החיצוניות הקטנות ובעיקר בזכות מימד הגובה – המרווח בתא הנוסעים טוב: הנהג והנוסע לצידו נהנים ממושבים מרווחים ונוחים, המושב האחורי יאכלס בנוחות שני מבוגרים, אך לשלושה כבר יהיה צפוף. תנוחת הישיבה הגבוהה מקלה על כניסה ויציאה אל הרכב וממנו.
המושב האחורי נע על מסילה קדימה ואחורה לטובת הגדלת תא המטע ולתחתית תא הטען 2 נקודות גובה. נפח תא המטען הוא 377-455 ליטרים ובזכות דלת גדולה הוא נוח לשימוש.
רמת האבזור Instence עשירה וכוללת כניסה והתנעה ללא מפתח (מעולה), גג פנוראמי, מערכת מולטימדיה מקורית בגודל 7 אינץ'' הכוללת ניווט IGO, תאורת LED קדמית מלאה, חיישני גשם ותאורה, פנסי ערפל עוקבי פנייה, בקרת שיוט, בקרת אקלים חד אזורית מכאנית ותאורת LED פנימית.
האבזור הבטיחותי פחות מרשים וכולל 4 כריות אוויר (המתפקדות כמו 6 וזיכו את הקפצ'ור במבחן הריסוק של EuroNCAP שנערך ב- 2013 בחמישה כוכבים) חיישני ומצלמת רוורס מקוריים, אך לא כולל אביזרי בטיחות אקטיביים ואת מקומם ממלאת מערכת MOVON בהתקנה מקומית.

מגירה במקום תא כפפות ורצועות במקום כיס אחסון הם רק חלק מהמאפיינים היוצרים תא נוסעים ייחודי

מגירה במקום תא כפפות ורצועות במקום כיס אחסון הם רק חלק מהמאפיינים היוצרים תא נוסעים ייחודיצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

לקפצ'ור מנוע 1,200 סמ"ק טורבו בעל הספק של 118 כ"ס ומומנט מירבי מרשים של 20.9 קג"מ המושגים כבר ב-2,000 סל"ד. תיבת ההילוכים היא רובוטית דו מצמדית בעלת 6 הילוכים וביחד עם המנוע הגמיש לרשות הנהג כוח זמין תמיד. הנסיעה בקפצ'ור חלקה ונעימה, אך היציאה מהמקום מתבצעת בהססנות מסויימת במיוחד לאחר שהמנוע נכבה ע"י מערת ה- Stop&Start (ואין מצב ספורט בתיבת ההילוכים שיחפה על כך...). הנסיעה בקפצ'ור נוחה למדי, אך מרכב צרפתי ציפיתי לנוחות טובה יותר, כנראה שהמתלים הוקשחו לטובת יציבות המרכב הגבוה. בידוד הרעשים טוב, ורק במהירויות של 100-110 קמ"ש נשמעו רעשים מתחתית המרכב.
עם מרווח גחון של 17 ס"מ והנעה קדמית אין לקפצ'ור יכולת שטח גבוהה, אך בשבילים כבושים הרגשתי בטוח איתו יותר מאשר בנסיעה עם רכב משפחתי.
צריכת הדלק בנסיעה בינעירונית בעיקר, אך גם נסיעת שבילים ועירונית עמדה על 12.5 ק"מ לליטר.
אני חייב לציין לטובה את התפקוד המצויין של הכניסה וההתנעה ללא מפתח – פעולת המערכת בקפצ'ור היא הטובה מסוגה בה נתקלתי עד כה (והיא סטנדרטית בכל רמות האבזור).

קרוסאובר עירוני מימד הגובה מציע מרווח פנימי למרות מידות חיצוניות קטנות

קרוסאובר עירוני מימד הגובה מציע מרווח פנימי למרות מידות חיצוניות קטנותצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

בקטגוריית הג'יפונים הקטנים הצפופה, מציע הקפצ'ור יתרונות בעיקר בתחום יחידת ההנעה המודרנית והעיצוב הנאה. היעדר אמצעי בטיחות אקטיביים שלא נוספו במתיחת הפנים מאכזב (אך כמעט כל הג'יפונים הקטנים לא כוללים אביזרי בטיחות אקטיביים – צרת רבים...).
בזכות גובהו ומידותיו הקטנות – מתאים הקפצ'ור למי שמסתובב בעיר הצפופה אך צריך מרחב פנימי גדול יחסית וכן למי שיתרונות המרכב הגבוה של הקפצ'ור: תנוחת ישיבה שלטת וכניסה ויציאה ללא צורך להתכופף – חשובים לו.

 

 

לטורים קודמים, היכנסו!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן