מבחן דרכים – השקת סיטרואן C4

כמעט אפשר לומר שעם הסיטרואן C4 חוזרת לובינסקי לפלח שוק הרכבים המשפחתיים ממנו נעדרה חצי עשור. ה- C4 איננה מכונית משפחתית סטנדרטית אלא משפחתית קופה המשלבת חדשנות מחד ושמירה על ערכי היצרן מאידך

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/08/21 15:30 ל באב התשפא

מבחן דרכים – השקת סיטרואן C4
סיטרואן C4, צילום: רונן טופלברג

גם בימי הזוהר של המכונית המשפחתית הקלאסית, זו במבנה 3 קופסאות (מנוע, נוסעים ומטען) הייצוג של סיטרואן בפלח שוק זה היה קצת שונה. החלון האחורי היה תמיד משוך לאחור בזווית כהה ויצר צללית קופה מיוחדת. כזו היתה ה-BX הרבועה בשנות ה-80 ולפניה הפאלאס בשנות ה-70. שני הדורות הראשונים של ה- C4 הפכו לסטנדרטיים יחסית עד שברוח אופנת רכבי הפנאי הוחלפו ב- C4 קקטוס.  לאחר שמשפחת דגמי הפנאי של היצרן התרחבה עם ה- C3 AirCross וה- C5 AirCross חוזרת סיטרואן לתחום המשפחתי עם ה- C4.

דור חדש ל- C4 לאחר 2 דורות ועוד דור של הקקטוס, הפעם גם בגרסת הנעה חשמלית

דור חדש ל- C4 לאחר 2 דורות ועוד דור של הקקטוס, הפעם גם בגרסת הנעה חשמליתצילום: מוטי שטרן ורונן טופלברג

בלובינסקי רואים ב- C4 החדשה מתחרה ברכבי פנאי מעוצבים המבוססים על רכב קומפקטי כמו קיה Exceed ומאזדה CX-30 ועל קיה נירו שמאז השקתו לא ברור האם הוא ג'יפון נמוך או סטיישן מוגבהת.
עיצוב ה- C4 שואב מאפיינים מרכבי הפנאי עם חיפויי פלסטיק שחור לקשתות הגלגלים  אותו פלסטיק נמצא גם בתחתית הפגושים ובתחתית ספי הדלתות עם ריבוע Air Bump קטן המזכיר את הקקטוס. צללית הקופה והתפיחות במכסה המנוע מוספים ממד של אלגנטיות לעיצוב.

צללית ה- C4 החדשה מקבלת השרה ממשפחתיות סיטרואן בעבר עם פרשנות עדכנית של רכב פנאי מעוצב

צללית ה- C4 החדשה מקבלת השרה ממשפחתיות סיטרואן בעבר עם פרשנות עדכנית של רכב פנאי מעוצבצילום: רונן טופלברג

נאמנים לתפיסה שמכונית לא בוחרים לפי יחידת הנעה – מציעה לובינסקי את ה- C4 עם רמת גימור אחת Shine ושלושה סוגי הנעה:

  • בנזין 1.2 ליטר – 138,990 ₪
  • דיזל 1.5 ליטר -146,990 ₪
  • eC4 חשמלית – 164,990 ₪ 

אבזור הבטיחות כולל: בקרת שיוט אדפטיבית כולל מצב פקק, ניטור מרחק לפנים ובלימה אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, כולל שמירה על הרכב במרכז הנתיב, התראה על רכב בשטח "מת" במראות הצד, זיהוי תמרורים ובקרת ערנות נהג.

בסיטרואן רואים בנוחות הנסיעה לנהג ולשאר הנוסעים מטרה עיקרית ועושים זאת עם מתלים משודרגים, בידוד רעשים מוקפד וריפוד מושבים המתאים את המושב לגוף היושב בו. רשימת אבזור הנוחות עשירה וכוללת: חישוקי 18 אינץ', מערכת מולטימדיה בגודל 10 אינץ עם קישוריות Android Auto / Apple CarPlay, חיישנים היקפיים ומצלמת 360,תאורת LED מלאה, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מראות עם קיפול חשמלי וטעינה אלחוטית לנייד. גג פנוראמי נפתח מוצע בתוספת תשלום של 4,000 ₪ בגרסה החשמלית ו- 6,000 ₪ בדגמי הבנזין והדיזל. כרגיל אצל סיטרואן יש פריט ייחודי והפעם ממלא את התפקיד תושבת נשלפת לטאבלט לפני הנוסע הקדמי (שיוענק מתנה ל-100 הרוכשים הראשונים).

נוחות הנסיעה המסורתית של סיטרואן ממשיכה גם בעידן החשמלי לצד אבזור בטיחות ונוחות עשירים

נוחות הנסיעה המסורתית של סיטרואן ממשיכה גם בעידן החשמלי לצד אבזור בטיחות ונוחות עשיריםצילום: רונן טופלברג

יחידות ההנעה של הבנזין והדיזל מוכרות מדגמים נוספים של סטלנסיס, לשתיהן תיבת 8 הילוכים פלנטארית. מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר מייצר 130 כ"ס ו- 23.4 קג"מ, מנוע הדיזל מפיק גם הוא 130 כ"ס ומומנט נדיב יותר של 30.6 קג"מ., המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ו- 26.5 קג"מ מומנט. סוללת 50 קוט"ש מאפשרת טווח של 351 לפי תקן WLTP. במטען ביתי ניתן לטעון את הסוללה בהספק של 11 קוט"ש בחמש שעות ובטעינה מהירה ב- 20 דקות ניתן להביא את הסוללה מ- 20% עד 80% בתוך 20 דקות. 10 דקות טעינה יעניקו טווח של 100 ק"מ.

רמת אבזור יחידה ומגוון יחידות הנעה מבטיחים שכל לקוח ימצא את ה- C4 המתאימה

רמת אבזור יחידה ומגוון יחידות הנעה מבטיחים שכל לקוח ימצא את ה- C4 המתאימה     צילום: רונן טופלברג

כל דגמי ה- C4 נהנים מאחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ ושמונה שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.
אפשר לומר שגרסת ה- eC4 החשמלית היא המשפחתית החשמלית הראשונה בישראל ומחירה 164,990 ₪ מציב אותה קצת מעל ג'יפונים חשמליים מקבוצת B-SUV (במחירים של כ- 140,000 ₪) ומשפחתיות גדולות שהבולטות שבהן הן טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5 (במחירים של החל מ- 190,000 ₪). 

סיטרואן eC4 המשפחתית החשמלית הראשונה בישראל

סיטרואן eC4 המשפחתית החשמלית הראשונה בישראלצילום: רונן טופלברג