וולקאם לחשמליות | מיניוואן סיני מפנק, ומיני מדליקה ואופנתית. וגם, דור חדש לאאוטלנדר הפופולרי

בשלושת השבועות אמנם נמנעים מרכישת רכב חדש, אך לאחר שיחלפו רצוי שתכירו את הדגמים החדשים: מקסוס, יצרנית רכב סינית מוסיפה את ה- EUNIQ5, מיניוואן חשמלי עם 7 מקומות. הדור השלישי של פיאט 500 המיני האייקונית הופך לחשמלית – ודור 4 של מיצובישי אאוטלנדר, רכב הפנאי 7 מושבים המאוד פופולארי

חדשות כיפה מוטי שטרן 07/07/21 12:29 כז בתמוז התשפא

וולקאם לחשמליות | מיניוואן סיני מפנק, ומיני מדליקה ואופנתית. וגם, דור חדש לאאוטלנדר הפופולרי
מקסוס, יצרן רכב חדש וחשמלי, פיאט 500e חשמלית ומיצובישי אאוטלנדר, צילום: מוטי שטרן

מקסוס

בפתח תקווה נחנך אולם התצוגה של יצרנית הרכב הסינית מקסוס במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו. יבואנית מקסוס צ'יינה מוטורס אשר מייבאת למעלה מעשור אוטובוסים ורכבים מסחריים. מקסוס מצרפת להיצע רכבים חשמליים, שניים מסחריים: E-DELIVER 3 בקטגוריה של סיטרואן ג'אמפי וכדו' ו- E-DELIVERY 9 במשקל 4 טון בקטגוריה של מרצדס ספרינטר.

הרכב המעניין של מקסוס הפונה לשוק הפרטי הוא ה- EUNIQ5, מיניוואן 7 מושבים בגודל מלא.
בעידן בו רכבי 7 מושבים הופכים לרכי פנאי, בולט ה- EUNIQ5. בסיס גלגלים של 2.8 מטר וגובה של כמעט 1.8 מטר יוצרים חלל העצום ושימושי המציע מרווח טוב יותר לשבעה נוסעים במיוחד בשורה השלישית.

סוללת 52.5 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של כמעט 300 ק"מ ויש אפשרות לטעינה מהירה. המנוע מספק 174 כ"ס ו-31 קג"מ מומנט. אבזור הבטיחות מזהה את ה- EUNIQ5 בציון 7 של משרד התחבורה וכולל: 6 כ"א, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שטח מת במראות הצד.

אבזור הנוחות כולל: גג פנוראמי נפתח, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית וברת אקלים עם פתחים בכל שלושת שורות המושבים. ה- EUNIQ5 מוצע ברמת אבזור אחת במחיר 198,194 ₪.
 

מקסוס EUNIQ5 מיניוואן חשמלי בגודל מלא מרווח ומאובזר

מקסוס EUNIQ5 מיניוואן חשמלי בגודל מלא מרווח ומאובזר                                                                  צילום: מוטי שטרן

פיאט 500e

הרביעי ליולי איננו רק יום העצמאות האמריקאי, בתאריך זה בשנת 1957 הוצגה פיאט 500 המקורית שהציע פתרון תחבורה בסיסי באירופה שאחרי מלחמת העולם השנייה.

בשנת 2007 הוצג הדור השני של ה-500 שהציג פרשנות מודרנית ואופנתית ל-500 שכבר הפכה לאייקון כחלק ממגמת הרטרו שכללה את החיפושית החדשה ואת המיני. 14 שנה (שנחשבים כנצח בעולם הרכב) השיקה פיאט את הדור השלישי של ה- 500 שכרגב עירוני מוצע עם הנעה חשמלית ברוח התקופה. ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאירופה אליה מגיעה ה- 500e והיא תוצע בשתי גרסאות הנעה, 3 תצורות מרכב ולא פחות מארבע רמות אבזור.

עיצוב ה- 500e פשוט כובש ומצליח לשלב את מאפייני העיצוב של ה- 500 המקורית עם קווים עכשוויים. בתוך המכונית העיצוב נוטה יותר לכיוון העכשווי ומציג שיפור ניכר באיכות החומרים.
ה- 500e מוצעת בטווח מחירים בין 99,900 ₪ (המכונית החשמלית הזולה בארץ) עד 154,900 ₪:

בדור השלישי, ה- 500e חשמלית וממשיכה את המסורת העיצובית שהפכה לאייקון

בדור השלישי, ה- 500e חשמלית וממשיכה את המסורת העיצובית שהפכה לאייקון                     צילום: מוטי שטרן

Action – 99,900 ₪: סוללת 23.7 קוט"ש עם 190 ק"מ טווח נסיעה ומנוע המספק 95 כ"ס. איבזור הבטיחות כולל: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ובקרת עייפות נהג. רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 7 אינץ' עם קישוריות אלחוטית, טעינה אלחוטית לנייד והנעה בכפתור.

Passion – 119,000 ₪: החל מגרסה זו יחידת ההנעה כוללת סוללת 42 קוט"ש עם 320 ק"מ טווח ומנוע המספק 118 כ"ס. בגרסה זו מסך המולטימדיה גדל ל- 10.25 אינץ' ומצטרפים גם חישוקי 15 אינץ' קלים וחיישני חניה אחוריים.

Icon 3+1 – 129,900 ₪ / Icon קבריולט – 134,900 ₪: תצורת המרכב 3+1 הופכת את ה- 500e ליותר שימושית ואת המושב האחורי לנגיש יותר בזכות דלת "התאבדות" הפוכה אשר נפתחת ביחד עם דל הנוסע וללא קורת גובה יוצרת חלל המנגיש את המושב האחורי. גרסת הקבריולט היא יותר גרסת גג משתפל והיא ממשיכה את המסורת של ה- 500 המקורי שהתלוותה גם בדור השני.

בגרסה זו החישוקים גדלים ל- 16 אינץ' וגם הכניסה מתבצעת ללא מפתח ונוספים גם חיישני גשם זאת לצד פריטי עיצוב.

La Prima – 154,900 ₪: הגרסה הבכירה מוצעת בתצורת קבריולט ולצד פריטי עיצוב כמו מושבי עור בצבע בז', הגה בצביעה דו-גוונית כוללת שיפור במפרט אבזור הבטיחות: תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים במראות הצד.

ה- 500e היא רכב שכיף להביט בו, הבחירה בה היא לא הגיונית... אבל לא תמיד ההיגיון הוא זה שקובע

3 תצורות מרכב ובכולן שיפור באיכות החומרים ובאבזור

3 תצורות מרכב ובכולן שיפור באיכות החומרים ובאבזור                                                         צילום: מוטי שטרן

מיצובישי אאוטלנדר

מאז שנכנסה מיצובישי לישראל היה לה דגם 7 מושבים פופולארי. גרסת הנוסעים של ה- L300, הספייסוואגון, הגראנדיס וכמובן בגרסה הארוכה של הפאג'רו הקשוח. החל מתחילת העשור הקודם, הציע הדור השני של האאוטלנדר גרסת 7 מושבים והדור השלישי ששווק במשך 9 שנים ועבר מספר מתיחות פנים הפך לרכב הפנאי 7 מושבים הנפוץ בישראל וזוכה לביקוש ער בשוק היד השניה.

הדור הרביעי של האאוטלנדר מהווה חלק משיתוף הפעולה והבעלות של מיצובישי וניסאן. עיצוב הדור השלישי בתחילת הדרך היה אנמי למדי והזכיר יותר מיניוואן אפרורי, עם השנים במתיחות הפנים העיצוב הפך לדומיננטי יותר ולעתים עם עודף כרום.

הדור הרביעי מציע עיצוב אגרסיבי מוחצן עם קו כתף הסובב את הרכב ממכסה המנוע הגבוה והרבוע עם יחידות תאורת יום הגולשות לצדי הרכב דרך ידיות הדלתות ועד יחידות התאורה האחוריות הצרות והגבוהות. החזית הפכה לאגרסיבית וכוללת גריל מובחן המוקף בקווי בומרנג עטורי כרום בולטים בצורת שעון חול העוטפות פנסי חזית אנכיים שקועים. מעל הגריל מופיעות אותיות שם הדגם לרוחב מכסה המנוע בסגנון המזכיר את הדיפנדר. בתוך הרכב ניכר שיפור בעיצוב ובאיכות החומרים וגידול קל במידות: 36 מ"מ / 35 מ"מ / 52 מ"מ בבסיס הגלגלים / בגובה הכולל / ברוחב בהתאמה מציעים שיפור במרווח הפנימי.

מנוע האאוטלנדר בנפח 2.5 ליטר מפיק 181 כ"ס ומומנט מרבי של 24.9 קג"מ, תיבת ההילוכים היא רציפה וניתן לבחור בין הנעה קדמית לכפולה. בשלב זה אין את גרסת הפלאג אין הנטעת (PHEV).
כל הגרסאות כוללות 7 מושבים וראוי לציין לשבח את העובדה שאבזור הבטיחות העשיר זהה בכל רמות האבזור וכולל: 11 כריות אוויר, אורות אדפטיביים, בלימת חירום קדמית ואחורית אוטונומית, ניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת במראות הצד ובקרת סטייה מנתיב באמצעות קול ורטט (אך לא אקטיבית). האאוטלנדר יוצע בשבע גרסאות בטווח מחירים הנע בין 178,900 ₪ עד 234,900 ₪.

אאוטלנדר בדור הרביעי מציג עיצוב קשוח ומוקפד

אאוטלנדר בדור הרביעי מציג עיצוב קשוח ומוקפדצילום: מוטי שטרן

Executive הנעה קדמית – 178,900 ₪ הכוללת: מערכת מולטימדיה עם קישוריות לטלפון בגודל 8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, קיפול חשמלי למראות, בלם יד חשמלי, תאורת LED מלאה וחישוקי 18 אינץ'

Instyle הנעה קדמית – 189,900 ₪ כוללת בנוסף: גג שמש פנוראמי, חימום למושבים הקדמיים וטעינה אלחוטית לנייד

Premium הנעה קדמית – 199,000 ₪ כוללת בנוסף: מערכת מולטימדיה בגודל 9 אינץ' עם קישוריות

אלחוטית לטלפון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וכיוונון חשמלי למושב הנהג

Luxury הנעה קדמית – 214,000 ₪ / הנעה כפולה 224,000 ₪ כוללת בנוסף: בקרת אקלים תלת אזורית, זיכרון למראות הצד ולמושב הנהג, ריפוד עור, תצוגת נתונים עילית על השמשה, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית, מצלמות 360 מעלות ושטיפת פנסים בדגם עם ההנעה הכפולה.

Luxury TTH הנעה קדמית – 224,000 ₪ / הנעה כפולה 234,000 ₪ כוללת בנוסף: כיוונון חשמלי לכיסא הנוסע הקדמי, חימום למושבי השורה השנייה ואפשרות לצביעת מרכב דו-גוונית.

סיסמת החדירה של מיצובישי היתה "מיצובישי ויש בה הכל" והאאוטלנדר בהחלט מיישם אותה במיוחד בהיבט הבטיחות.

מיצובישי ויש בה הכל, במיוחד בהיבט הבטיחות

מיצובישי ויש בה הכל, במיוחד בהיבט הבטיחותצילום: מוטי שטרן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן