מבחן דרכים – השקת מיני קופר SE חשמלית

המיני המקורית הייתה פריצת דרך בתחום הניידות העירונית לניצול מיטבי של השטח שתופסת המכונית. המיני ההיא הייתה בסיסית. תחת כנפי BMW הפכה המיני ליוקרתית קטנה. בגרסה החשמלית היא הופכת לקטנה איכותית וירוקה

חדשות כיפה מוטי שטרן 01/06/20 12:34 ט בסיון התשפ

מבחן דרכים – השקת מיני קופר SE חשמלית
מיני קופר SE חשמלית, צילום: מוטי שטרן

בשנת 1959 הציגה חברת BMC – British Motor Cooperation את מכונית המיני המקורית. בזכות התכנון הגאוני שלה  מרחב הפנים שלה הצליח לנצל באופן מיטבי את השטח אותו היא תופסת.
זו היתה מכונית פשוטה, פרקטית ויעילה.

בתחילת המילניום הנוכחי, כחלק מגל הרטרו שכלל חיפושית חדשה על בסיס הגולף של פולקסוואגן ואת פיאט 500 על בסיס הפנדה – יצרה BMW, הבעלים החדש של המותג מיני את מכוניות המיני החדשות שהצליחו לשמר מאפייני עיצוב של המיני המקורית באיכות ומיצוב גבוהים ומצופה ממותג BMW עם חדוות נהיגה.

עתה (באיחור של חודשיים בגלל הקורונה) – משיקה חברת דלק מוטורס יבואנית BMW ומיני את הגרסה החשמלית של המיני קופר SE אשר תוצע עם יחידת הנעה אחת ורמת אבזור Passion גבוהה ויחדה במחיר המתחיל ב- 239,000 ₪.


המיני החשמלית משמרת את ערכי מיני, שניתן לסכם אותם במילים "יוקרה והנאה במידות קטנות", מלבד שינויים קטנים במידות להתאמה להנעה החשמלית – אין שינוי במידות החיצוניות ובזכות תכנון נכון, גם לא במידות הפנימיות וברמת השימושיות. בגרסה זו כוללת חבילות קישוט בצבעי צהוב או אפור במראות, בפגושים ובהיקף חישוקי הגלגל הייחודיים. תא הנוסעים מצליח לשלב יוקרה ושומר על מאפייני הימני המקורית עם לוח שעונים עגול במרכז הכולל את מערכת המולטימדיה, מתגים מתכתיים ועוד.
אציין לחיוב את העובדה שכמעט שאין הבדל בעיצוב התא בין הגרסה החשמלית לגרסאות הבנזין.

יוקרה במידות קטנות תוך שמירה על העיצוב שהפך לאייקון

יוקרה במידות קטנות תוך שמירה על העיצוב שהפך לאייקוןצילום: מוטי שטרן

 

המנוע החשמלי מפיק 184 כ"ס ומומנט של 52.7 קג"מ הזמינים תמיד ומאפשרים תאוצה מעמידה למאה קמ"ש ב-7.3 שניות. המהירות המרבית מובלת ל- 150 קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 235 ק"מ (ותלוי כמובן בסגנון הנהיגה).

המיני תסופק ללקוחות עם כבל הטענה מותאם לשקע תעשייתי ובנוסף עם שובר לרכישת עמדת הטענה של חברת אפקון בעלות מסובסד (3,500 ש"ח). באמצעות עמדת ההטענה ניתן לטעון 80% מהסוללה בשעתיים וחצי ו-100% מהסוללה תוך שלוש וחצי שעות (בהתאם ליכולת החשמל בבית).ניתן לטעון את הMINI    גם בעמדת הטענה ציבורית מהירה  DC (זרם ישיר). יחידת הטעינה של המיני מתוכננת לכושר טעינה מרבי של 50 קוו"ט, ומאפשרת להשיג טעינה של 80% בתוך 35 דקות בלבד.

רמת האבזור Passion כוללת: פנסי חזית, תאורת יום ופנסי ערפל מסוג LED עם פנסים אחוריים LED בעיצוב Union Jack (דגל בריטניה), חישוקי סגסוגת "17 ייחודים לדגם, חלון שמש פנוראמי, כניסה והנעה ללא מפתח (Comfort Access), בקרת אקלים מפוצלת, מושבי Sport קדמיים עם ריפודי עור וחימום מושבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע מרכזי "8.8 (הגדול בהיצע) הכולל מערכת ניווט מקורית ומערך Apple CarPlay, מערכת שמע Harmon Kardon עם 12 רמקולים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני נסיעה לאחור, תאורת האווירה הייחודית של MINI, משטח טעינה אלחוטי, מערך הבטיחות Driving Assistant, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, הקרנת לוגו MINI ממראת הצד ועוד.

המרווח ורמת השימושיות לא נפגעו מהסוללה, האיכות בתא הנוסעים נשמרת לצד אבזור עשיר

המרווח ורמת השימושיות לא נפגעו מהסוללה, האיכות בתא הנוסעים נשמרת לצד אבזור עשירצילום: מוטי שטרן

 

אבזור הבטיחות כולל: 6 כריות אוויר, התראה על הולכי רגל וכלי רכב, צליל התראה חיצוני בסביבת הולכי רגל, מערכת התרעת עייפות נהג, בלימת חירום אוטונומית ומערכת מובילאיי המשלימה את התראת הסטייה מנתיב המחויבת על פי חוק.

עם כפפות ומסכות, ניתנה לנו הזדמנות לנהוג (עם מדריכי נהיגה) בחניון בית דלק מוטורס בת"א (בזכות אפס פליטת מזהמים – התאפשרה נסיעת המבחן בחניון הסגור).
זו היתה הזדמנות להרגיש את העוצמה המידית של המנוע החשמלי ואת היותה של המיני מהנה לנהיגה גם בגרסה החשמלית.

נהיגת המבחן הקצרה והייחודית הוכיחה שגם על חשמל המיני מהנה לנהיגה

נהיגת המבחן הקצרה והייחודית הוכיחה שגם על חשמל המיני מהנה לנהיגהצילום: מוטי שטרן

 

לטורים קודמים