השקת דגמי ה-Plug In hybrid של לנד רובר

גם יצרן רכבי השטח היוקרתי לנד רובר מצטרף למגמת המעבר לרכבים עם פליטת מזהמים נמוכה עם הצגת רכבים בעלי הנעת Plug In Hybrid, ערב חנוכה הוא זמן מצוין לחנוך אותם בארץ

חדשות כיפה מוטי שטרן 10/12/20 14:40 כד בכסלו התשפא

השקת דגמי ה-Plug In hybrid של לנד רובר
דגמי Plug In Hybrid נוספים ללנד רובר, צילום: מוטי שטרן

כשמדברים על "רכב ירוק" וידידותי לסביבה חושבים ישר על רכב עירוני קטן וצנום, מקסימום רכב משפחתי, בטח לא על רכב שטח... חברת לנד רובר הציגה את תפיסת Destination Zero למעבר לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית ונקייה יותר לסביבה שיצטרפו לדגמים הקיימים במהלך שנת 2021.

כמעט כל מכונית רביעית שנמכרת בישראל מצוידת בהנעה אלטרנטיבית. רובן מצוידות במערכת הנעה היברידית, הרכבים ההיברידיים הנפוצים הם טויוטה קןרולה, יונדאי איוניק וקיה נירו. בשנה האחרונה הושקו דגמים רבים עם הנעה חשמלית טהורה (פג'ו 208e). בטווח שבין רכב היברידי רגיל לרכב חשמלי נמצא את רכבי ה- Plug In Hybrid שעד לאחרונה, בזכות הטבת מס נדיבה היו פופולאריים בעיקר ברכבי יוקרה (דוגמת מרצדס C300e)  ובזכות סוללה גדולה ואפשרות לטעינה – מאפשרות טווח נסיעה חשמלי של כמנה עשרות ק"מ.

 

החיבור לחשמל מספק טווח נסיעה חשמלי של כ- 60 ק"מ

החיבור לחשמל מספק טווח נסיעה חשמלי של כ- 60 ק"מצילום: מוטי שטרן

כבר משנת 2019, מייבאת חברת המזרח את רכבי הפנאי הגדולים Range Rover ו- Range Rover Sport עם הנעת Plug In Hybrid וכאמור, בזכות הטבת המס הנדיבה – זכו לביקוש גבוה. ההתפתחות הטכנולוגית ששיפרה את הסוללות והמנועים החשמליים וכמובן מגפת הקורונה – הגבירו את המודעות לחשיבות על שמירה על איכות הסביבה והגבירו את מגמת המעבר לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית.

עכשיו מקבלים גם האיווק והדיסקברי מערכת הנעה היברידית עם טכנולוגיה שונה מהדגמים שכבר משווקים בישראל. מערכת ההנעה של הדגמים החדשים כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 3 צילינדרים המפיק 200 כ"ס ומנוע חשמלי המפיק 109 כ"ס. מנוע הבנזין מחובר לסרן הקדמי והמנוע החשמלי מחובר לסרן האחורי כך שקיימת הנעה לכל הגלגלים כמיטב מסורת המותג. למנוע החשמלי גנרטור ייעודי המייצר חשמל במידה והסוללה ריקה להבטחת זמינות כוח בכל מצב גם כשהסוללה ריקה. אם דיברנו על הסוללה, מדובר בסוללה המספקת טווח נסיעה חשמלי של כ- 60 ק"מ. ניתן לטעון אותה מכבל טעינה ביתית בקצת פחות מ-7 שעות ובעמדת טעינה ביתית מהירה בפחות מ-3 שעות. לאיווק ולדיסקברי 3  מצבי נהיגה: היברידי רגיל, חסכון SAVR (השומר את האנרגיה בסוללה) ומצב נסיעה חשמלי טהור.

מנוע לכל סרן וגנרטור מבטיחים הנעה לכל הגלגלים בכל מצב

מנוע לכל סרן וגנרטור מבטיחים הנעה לכל הגלגלים בכל מצבצילום: יצרן/מוטי שטרן

רכבי ה- Plug In Hybrid החדשים ישווקו ברמת אבזור זהה לרכבים שאינם היברידיים. אבזור הבטיחות של הדיסקברי S כוללת: בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת עייפות נהג ובלימת חירום אוטונומית האיווק והדיסקברי S PLUS כוללים בנוסף: בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על רכב ב"שטח מת" במקרות הצד.
מחירי הדגמים:

  • איווק S PLUS – 415,000 ₪
  • דיסקברי S – 390,000 ₪
  • דיסקברי S PLUS – 420,000 ₪

בעתיד יוצעו גם הוולאר והדיפנדר בגרסאות היברידיות.

מגוון דגמי ה- Plug In Hybrid הנוכחיים ואלו הצפויים להגיע

מגוון דגמי ה- Plug In Hybrid הנוכחיים ואלו הצפויים להגיעצילום: יצרן