מייגן מרקל וקייט מידלטון שימו לב: אלו התכשיטים של המלכה אליזבת'

מלכת אנגליה הלכה לעולמה בשיבה טובה ועם אוסף תכשיטים מרשים למדי. ערכנו עבורכם את מיצג התכשיטים היפהפיים והיקרים, שקרוב לוודאי יעברו בירושה לילדים ולנכדים | יש למה לחכות

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 14/09/22 22:17 יח באלול התשפב

מייגן מרקל וקייט מידלטון שימו לב: אלו התכשיטים של המלכה אליזבת'
המלכה אליזבת', צילום: shutterstock

המלכה אליזבת' השנייה החזיקה באוסף מרשים של תכשיטים מלכותיים ונזרים. בין אם זה היה אחד מנזרי היהלומים המסנוורים שלה או עגילי הפנינים הפשוטים שכמעט תמיד נראתה עונדת, למלכה היה טעם טוב ויקר בכל הנוגע לתכשיטים המלכותיים שלה. בעוד שחלק מהפריטים הם חלק מתכשיטי הכתר, המלכה המנוחה החזיקה באוסף פרטי יוצא דופן של אבני חן, כך שקופסת התכשיטים המלכותית שווה מיליונים.

טיארה של בריטניה הגדולה ואירלנד

הכתר האהוב והמוכר ביותר הוא הנזר הראשון של המלכה שניתן לה מסבתה המלכה מרי כמתנת חתונה בשנת 1947. בדיוקנאות המלך ועל שטרות ומטבעות המלכה אליזבת' נראית עונדת אותו. המלכה המנוחה התייחסה ליצירה כ"נזר של סבתא", אך שמה הרשמי הגיע מוועדת הנשים שגייסו כסף כדי לקנות אותו עבור הנסיכה מרי מטק, הלא היא סבתא, בשנות 1893.

https://twitter.com/alexdavidwriter/status/464129369481699328

נזר ולדימיר

זהו אחד מהנזרים האהובים על המלכה המנוחה ולו היסטוריה מדהימה מפני  שהוברח מרוסיה בעקבות המהפכה במדינה. היצירה הייתה במקור בבעלותה של הדוכסית הגדולה ולדימיר ולאחר מכן נרכשה על ידי המלכה מרי, שהשאירה אותו לנכדתה, אליזבת', כפי שעשתה עם תכשיטים רבים אחרים שלה.

שרשרת פנינים ועגילי טיפה

כשמדמיינים את המלכה אליזבת' השנייה, שרשרת הפנינים המשולשת שלה ועגילי טיפה התואמים שלה עולים מיד בראש, והיא נראתה עונדת אותם כמעט בכל האירועים המשפחתיים בהם השתתפה.

למעשה היו לה שלוש שרשראות דומות במיוחד הכוללות גדילים שונים של פנינים נוצצות - אחת הייתה מתנה מסבה, המלך ג'ורג' החמישי, השנייה הייתה שרשרת כמעט זהה שניתנה לה על ידי האמיר מקטאר, והשלישית יצרה בעצמה. עגילי הפנינים הגדולים שלה, המודגשים עם שבב יהלום בחלק העליון, היו חלק מהקולקציה שקיבלה מסבתה, והמלכה המנוחה ענדה אותם בצורה קלאסית כמו שרק היא יודעת.

https://twitter.com/newsoneplace/status/1383493397458022402

כתר ההכתרה של ג'ורג' הרביעי

המלכה אליזבת' השנייה לבשה את היצירה החשובה מבחינה היסטורית בתמונות ההכתרה הרשמיות שלה. הכתר המדהים הזה כולל 1,333 יהלומים ו-169 והוא נוצר לקראת הכתרתו של ג'ורג' הרביעי בשנת 1820. מאז, כל מלכה לאורך ההיסטוריה ענדה אותו. והעיצוב כולל סמלים של הממלכה המאוחדת.

המלכה ענדה אותו בהזדמנויות מלכותיות רבות במהלך השנים, כגון ביום ההכתרה שלה ובפתיחת המדינה של הפרלמנט, וכן ענדה את העטיפה בדיוקנאות המשמשים לבולים ולמטבע של מדינות רבות של חבר העמים. אם המסורת תימשך, עלינו לצפות לראות את המלכה קמילה עונדת את הכתר בהכתרת בעלה.

סיכת עלה מייפל

המלך ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת' העניק לאשתו בשנת 1939 את סיכת עלה המייפל המפורסמת בעת ביקור משותף בקנדה. הסיכה עשויה ביהלומים במשובצים בפלטינה. צורתו הייחודית היא כמובן לכבד את קנדה ולשמוח בחבר העמים. כשהייתה ילדה אליזבת' הורשתה לענוד את הסיכה כמשהו חד פעמי. לאחר מותה של אמה המלכה ענדה אותה עוד פעמים רבות ואף השאילה אותה לכלותיה.

הנשים של הנכדים קיבלו בהשאלה את הנזר לחתונה

מייגן מרקל בחתונה עם הנזר המלכותי

מייגן מרקל בחתונה עם הנזר המלכותי צילום: shutterstock

קייט מידלטון בחתונה עם הנזר המלכותי

קייט מידלטון בחתונה עם הנזר המלכותי צילום: shutterstock