מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו וסמוטריץ' אישרו את התקציב המתוקן לשנת 2023

ראש הממשלה ושר האוצר הסכימו על תקציב מתוקן לשנת 2023: שתקציב יעלה להצבעה בהקדם האפשרי בממשלה ומליאת הכנסת. עם אישור התקציב יחלו לקדם במשרד האוצר את תקציב השנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 23:08 א בכסלו התשפד

נתניהו וסמוטריץ' אישרו את התקציב המתוקן לשנת 2023
נתניהו וסמוטריץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (ג') התייעצות כלכלית עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ומנכ"לי משרד ראש הממשלה והאוצר. בסיום הישיבה, נתניהו אישר את התקציב והוא יובא בהקדם האפשרי לאישור ממשלה ולכנסת. בנוסף, סוכם כי מיד לאחר שיסתיים בניית התקציב הסופי לשנת 2023 מיד תחל העבודה על תקציב 2024.

נתניהו בהתייעצות כלכלית עם סמוטריץ

נתניהו בהתייעצות כלכלית עם סמוטריץ' צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

סמוטריץ' הודיע על קיצוץ של 70% מהכספים הקואליציוניים החדשים

כזכור, סמוטריץ' הודיע בסוף השבוע במכתב להנהלת משרד האוצר על קיצוץ של מיליארדים בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים לקראת הגשת תקציב המלחמה לשנת 2023. מדובר על קיצוץ של 70% מהכספים הקואליציונים שהתווספו.

22 מיליארדי שקלים יוקצו לתקציב הביטחון

במכתב פירט השר סמוטריץ' מקורות תקציביים מתוך התקציב המגלמים קיצוץ של כ- 4 מיליארד שקלים, הסטת 1.6 מיליארד שקלים מהכספים הקואליציוניים שנשארו ב- 2023 לטובת חיזוק העורף וההוצאות האזרחיות, ועל הגדלת ההוצאה בסכום של כ- 9 מיליארד שקלים לתקציב. בנוסף, 22 מיליארד שקלים נוספים יוקצו לתקציב הביטחון להוצאות הלחימה.

סמוטריץ': "צעד מחויב המציאות"

סמוטריץ' הסביר את המהלך הדרמטי: "הקיצוץ העמוק בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים הוא צעד מחויב המציאות" כתב, "אין לי ספק שחברי הממשלה מבינים את גודל השעה. נגדיל גירעון באופן מדוד ובכך נייצר איזון במקורות התקציבים בין מקורות פנימיים למקורות חיצוניים.עוד הוסיף: "זהו מסר חשוב לכלכלות העולם שחרף משבר המלחמה אנחנו מתנהלים באחריות שומרים על גבולות גזרה ולא מגדילים את התקציב ע"י הגדלת הגירעון באופן בלעדי".