"טעיתי": אחרי שהאשים את מערכת הביטחון - נתניהו מתנצל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתנצל אחרי הציוץ שהאשים את ראשי מערכת הביטחון: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך. נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 11:04 יד בחשון התשפד

"טעיתי": אחרי שהאשים את מערכת הביטחון - נתניהו מתנצל
בנימין נתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה נתניהו מפרסם התנצלות פומבית היום (א'), אחרי הציוץ שהאשים את ראשי מערכת הביטחון במחדל וטען כי לא קיבל התרעה על מלחמה מתקרבת. "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך", כתב נתניהו.

"אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח", המשיך. נזכיר כי הוא פרסם את הציות אחרי שנשאל אודות הזנחתו את ההתרעות המודיעיניות שקיבל מראשי מערכת הביטחון.

"האשמות חמורות שלא היו"

מלשכת נתניהו נמסר אחרי המחיקה כי "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה"ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה".

בציוצו המאשים נתניהו כתב כי "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". עוד הובהר כי המצב היה הפוך וכי גורמי הביטחון העריכו כי חמאס מורתע. "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".