כמעט פי שניים מהמתוכנן: מספר שיא של מפוטרים בחברת אמזון

התכנון המקורי היה לפטר כ-10,000 עובדים, אולם מנכ"ל אמזון אישר בעקבות הדלפה כי החברה תפטר 18,000 מעובדיה: "נתמוך בעובדים שייפגעו ונספק חבילות הכוללות פיצויים והטבות נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 09:33 יב בטבת התשפג

כמעט פי שניים מהמתוכנן: מספר שיא של מפוטרים בחברת אמזון
אמזון, צילום: shutterstock

לפני כחודשיים תאגיד הענק "אמזון" הודיע כי יפטר כ-10,000 מעובדיו, מה שהפך לסבב הפיטורים הנרחב ביותר בתולדות החברה שנוסדה בשנת 1994. אלא שהבוקר (ה') לאחר שדווח ב"וול סטריט ג'ורנל" על פיטורים, מנכ"ל החברה אנדי ג'סי, אישר כי יפוטרו לא פחות מ-18,000 עובדים, במטרה לצמצם עלויות. לחברה יש יותר מ-1.5 מיליון עובדים במחסנים ובמשרדי החברה, זאת אומרת שהפיטורים יפגעו בכאחוז מהעובדים. 

"אופטימי שנמשיך להיות חדשניים, בעלי תושיה ותחרותיים"

מי שהדליף את הידיעה על גל הפיטורים הוא עובד החברה. "נתמוך בעובדים שייפגעו ונספק חבילות הכוללות פיצויים והטבות נוספת, מעבר לביטוח בריאות ותמיכה בהשמה בעבודה", אמר המנכ"ל, והסביר כי ההודעה על הפיטורים הוקדמה בעקבות הדיווח המוקדם עליהם.

מנכ"ל אמזון, אנדי ג

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי | צילום: shutterstock

כאמור, באמזון יפטרו כמעט פי שניים עובדים מהתכנון הראשוני. "היום רציתי לחלוק את ההחלטה הקשה לבטל תפקידים נוספים", אמר ג'סי. "בין ההפחתות שעשינו בנובמבר לבין אלו שאנו משתפים היום, אנחנו מתכננים לבטל קצת יותר מ-18,000 תפקידים. רוב ביטולי התפקידים הם בחנויות אמזון ובארגוני PXT שלנו".

"אמזון שרדה תקופות של חוסר ודאות ואתגרים כלכליים בעבר, ונמשיך לעשות זאת. השינויים הנוכחיים יסייעו לנו להמשיך להתמקד בהזדמנויות ארוכות טווח, עם מבנה עלויות חזק יותר. אני אופטימי שנמשיך להיות חדשניים, בעלי תושיה ותחרותיים גם בתקופה זו, חרף הקפאת גיוסים יקרים וויתור על תפקידים מסוימים בחברה".