אמזון תצטרף בקרוב לטוויטר ולפייסבוק ולא מסיבות חיוביות

גל הפיטורים מגיע לתאגיד האמריקאי הענק עם כ-11,000 מפוטרים. מדובר בסבב הפיטורים הרחב ביותר מאז נוסדה החברה לפני 28 שנים | עדיין לא ברור כיצד ישפיע הצעד על אלפי עובדי החברה בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/22 19:45 כ בחשון התשפג

אמזון תצטרף בקרוב לטוויטר ולפייסבוק ולא מסיבות חיוביות
אמזון , צילום: shutterstock

פייסבוק וטוויטר כבר הודיעו על פיטורים צפויים של ילפים מעובדיהם, והיום (ב') פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי תאגיד הענק, "אמזון", יפטר עוד השבוע כ-10,000 מעובדיו. יהיה זה סבב הפיטורים הנרחב ביותר בתולדות החברה שנוסדה בשנת 1994, ומי שיפגעו הם בעיקר עובדים טכנולוגיים ועובדים ארגוניים. עדיין לא ברור איך ישפיע הצעד על 2,000 עובדי החברה בישראל.

בסך הכול מדובר בפחות מאחוז מעובדי אמזון בעולם כולו, וכ-3% מעובדי התאגיד עצמו. נכון לסוף שנת 2021, הועסקו באמזון 1.5 מיליון עובדים במשרה מלאה או חלקית ועובדים לפי שעה, כאשר מאות אלפים מהם גויסו בשלוש השנים האחרונות. 

נזכיר כי לאחרונה פורסם כי בטוויטר יחד עם הבעלים החדש אלון מאסק, הודיעו על פיטוריהם של כמעט 4,000 עובדים בחברה. מספר ימים לאחר הודעתה של טוויטר, חברת מטא (פייסבוק), הודיעה כי היא מתכוונת לפטר לא פחות מ-11,000 עובדים ברחבי העולם. מדובר ב-13% מכלל כוח העובדים של החברה ובעיקר במחלקות הגיוס והעסקים, ביניהם גם עובדים כאן בישראל. 

בארצות הברית עובדי פייסבוק כבר קיבלו הודעות למייל על דבר הפיטורים, ואילו בישראל, על פי החוק, הליך הפיטורים כולל זימון לשימוע. צוקרברג פרסם התייחסות מיוחדת לתנאי המפוטרים, והבטיח כי הוא מתכוון לעשות כל מה שאפשר כדי לתמוך בהם.