אסם מצטרפת לטרנד ומקפיצה מחירים: אלו המוצרים שיתייקרו

"אסם נסטלה" הודיעה כי חלק ממוצריה יתייקרו בשיעור ממוצע כולל של 3.4%, זאת "לאור התייקרויות חסרות התקדים בשנתיים האחרונות של חומרי גלם, אריזה, שינוע, אנרגיה ועוד" | בין המוצרים שלא נפגעו: מטרנה וגרבר. ומה עם הבמבה?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/12/22 13:27 כא בכסלו התשפג

אסם מצטרפת לטרנד ומקפיצה מחירים: אלו המוצרים שיתייקרו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר התייקרות מוצריהן של שטראוס, תנובה, זוגלובק ויחיעם, חברת "אסם נסטלה" הודיעה היום (ה') גם היא, כי חלק ממוצריה יתייקרו בשיעור ממוצע כולל של 3.4%. החברה עדכנה כי לא תייקר את מחירון מוצרי תינוקות – מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד.

לקמעונאים הודיעה חברת המזון השלישית בגודלה בארץ, כי "לאור התייקרויות חסרות התקדים בשנתיים האחרונות של חומרי גלם, אריזה, שינוע, אנרגיה ועוד, מגמה שנמשכת גם בחודשים אלו, החברה נאלצה לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצריה וזאת לאחר שספגה בשנתיים האחרונות התייקרויות עצומות בהיקף חסר תקדים. עדכון המחירון יחול בעיקר בקרב המוצרים המיוצרים במפעלי החברה בישראל ובשיעור ממוצע כולל של 3.4%".

הבמבה לא נפגעה

הבמבה לא נפגעה | צילום: shutterstock

רשימת המוצרים שמחירם לא עלה:

מוצרי תינוקות מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה (טייסטרס צ'ויס, נסקפה וסטארבקס), דגני בוקר נסטלה ופיטנס, שוקולד נסטלה ומזון לחיות מחמד (פורינה, פריסקיז פנסי פיסט, וואן, פרו פלאן, דוג צ'או ודוגלי).

רשימת המוצרים שיתייקרו:

מוצרי טבעול, סלטי צבר, ביסלי, בייגלה, שקדי מרק, קטשופ, ויטמינצ'יק ורטבים, פסטה אסם, פסטה פרפקטו, אטריות, פתיתים, בורגול, נודלס, קרוטונים, קוסקוס, מנה חמה, קמח תופח, אבקת מרק אסם, נמס בכוס, אינסטנט פודינג, ערגליות, פתיבר, קרמוגית, ג'לי, פירורית, דובונים, אפרופו, פופקורן, קרם קרקר, סנסיישנל, עוגת הבית, בונז'ור, קיטקט ומוצרי פיטנס: גרנולה, חטיפים, קרקרים, עוגיות ופריכיות.

המנות החמות התייקרו |

המנות החמות התייקרו | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במכתב החברה הסבירו כי אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. בנוסף, העליה הנוכחית מושפעת לטענת החברה "ממגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, ומשבר האקלים ההולך ומתעצם, יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021)".

כך למשל, מחירי החיטה עלו לדברי החברה בכ-60%, רכז עגבניות התייקר ב-40%, מחירי הקפה עלו בכ-45%, מחירי הסוכר עלו בכ-28%, מחירי השמנים עלו בכ-50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ-75%, תירס התייקר בכ-33% וסויה התייקרה בכ-13%.

"החברה תמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות"

אבי בן אסאייג, מנכ"ל הקבוצה: "זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן ההתייקרות מידתית ומתונה והחברה תמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות; נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם, עדכון המחירון הוא על חלק מהמוצרים ובשיעור חלקי ביותר אל מול היקף ההתייקרויות וזאת לאחר שהמחירון לא עודכן למעלה מעשור; קיבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים בישראל כדי להבטיח את יציבות המפעלים, המשך יצור מקומי וביטחון תעסוקתי לעובדים".

נזכיר כי בסוף השנה שעברה אסם פרסמה על עליית מחירים של מוצריה, אולם מחאה נרחבת של המוני אזרחים הובילה את החברה לבטל את ההתייקרויות דאז.