ניצחון הצרכנים: אסם ביטלה את עליית המחירים באופן סופי

לאחר שבאמצע השבוע הודיעה על דחייה בעליית המחירים, הערב פרסמה חברת אסם כי החליטה לבטל סופית את המהלך המתוכנן בישראל | מנכ"ל אסם: "ההתמודדות עם יוקר המחייה בישראל איננה מונחת על כתפיה של תעשיית המזון בלבד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/02/22 20:22 ב באדר א'

ניצחון הצרכנים: אסם ביטלה את עליית המחירים באופן סופי
הצרכנים ניצחו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפעם זה סופי. לפני יומיים הודיעה חברת אסם-נסטלה על דחיית עליות המחירים בשלושה חודשים, וכי ההתייקרות תישקל שוב לאחר חג הפסח. הערב (ה'), לאחר שהבינה את גודל הפגיעה והירידה במכירות, ולאחר דיונים  הודיעה החברה על ביטול סופי של עליית המחירים בישראל. 

מנכ"ל אסם, אבי בן אסייאג, סיפר: "החלטתנו להעלות בצורה מתונה את מחירי חלק ממוצרי החברה, נבעה מהתייקרויות כבדות במחירי חומרי גלם, אריזה ועלויות התובלה בעולם. אולם מצבם המורכב של רבים מהצרכנים בישראל והלך הרוח הציבורי, הביאו אותי למסקנה כי עלינו לבטל את עליית המחירים ולספוג את מלוא ההתייקרויות. אני משוכנע שמהלך זה, יתרום לחיזוק הברית רבת השנים בנינו ובין מיליוני הצרכנים הנאמנים שלנו."

דן פרופר, יו"ר דירקטוריון אסם-נסטלה:  "אסם נטועה בלב החברה הישראלית מזה קרוב ל 80 שנה. מאז ומתמיד הייתה אסם קשובה לציבור צרכניה. לאורך השנים בנינו מפעלים, ביצרנו את עיירות הפיתוח ופיתחנו תעשייה מפוארת ותחרותית המעסיקה אלפי אנשים ועושה למען צרכניה. אך טבעי הוא שליבנו פתוח לרגשות הצרכנים ומשום כך החלטנו לשנות את החלטתנו ולבטל את עליית המחירים. אני תקווה כי צעד זה ישמש פתח לתקופה חדשה של מיתון ההתייקרויות במשק."

ליברמן: "בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל"

שר האוצר אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "השבוע בלמנו את ההתייקרויות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית, אבל זה לא נגמר. בנוסף לרפורמה ביבוא, הרפורמה בחקלאות ומהלכים נוספים עליהם כבר הודענו, בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל".