אושרה הרפורמה בשכר העוזרים הפרלמנטריים: תוספת שכר גם לבוגרי ישיבות

ועדת הכנסת אישרה את המלצות הוועדה שבחנה את תנאי השכר של עוזרי חברי הכנסת בהן העלאה של 16 אחוזים בשכר, השתתפות בתשלומי הטלפון הנייד ולינה בירושלים לאחד היועצים. יו"ר הוועדה ניר אורבך בירך: "זהו יום חג ליועצים הפרלמנטרים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/05/22 11:55 טו באייר התשפב

אושרה הרפורמה בשכר העוזרים הפרלמנטריים: תוספת שכר גם לבוגרי ישיבות
ו"ר הוועדה, מנכ"ל הכנסת, נציג ההסתדרות והיועצים שהופיעו בדיון., צילום: דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך אישרה היום (ב') פה אחד את המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת בראשות פרופ' יובל אלבשן, לשפר את שכרם של היועצים הפרלמנטריים במספר רכיבים. 

חשב הכנסת חיים אבידור הציג בוועדה את המלצות הוועדה: שכר היועצים יועלה ב-16% בשתי פעימות. הפעימה הראשונה בשכר תהיה במהלך החודש הזה, והפעימה השנייה תשולם בחודש ינואר 2023. בנוסף, לרשימת העיסוקים הקודמים של היועץ, שהעניקו תוספת של 4% לכל שנת וותק, תתווסף העסקה במשרות אמון בשירות הציבורי.

בנושא תוספת וותק שניתן עד היום רק לאקדמאים, הוועדה הציעה להכיר בהסמכה לרבנות או ביועץ שלמד בישיבה גבוהה או בכולל במשך שש שנים לאחר גיל 18, בדומה לבעל תואר אקדמי, ויחולו עליו כללי תוספת הוותק בסך אחוז אחד לכל שנת וותק.

השתתפות של 105 שקלים בהוצאות הטלפון הנייד

עוד המליצה הוועדה, לאשר השתתפות בהוצאות לינה ליועץ אחד לכל ח"כ אשר מתגורר במרחק של מעל 100 ק"מ מירושלים או בסמוך למגורי הח"כ, והוא נדרש ללון בירושלים בשל לינת הח"כ בעיר, נוכח השתתפות חבר הכנסת בישיבה או בסיור של ועדה שתיערך ביום ראשון שני או חמישי, וזו אמורה להתחיל עד השעה 10:00 בבוקר. עוד נקבע כי מס ההכנסה בגין הטבת ההשתתפות בהוצאות לינה, תגולם על ידי הכנסת.  

בנושא תשלומי אש"ל ליועצים, הוועדה המליצה להצמיד את התשלומים למדד המחירים לצרכן. ההצמדה תחושב ב-1 ינואר בכל שנה. בעניין השתתפות הכנסת בהוצאות היועץ בטלפון נייד, נקבע כי היועצים יקבלו 105 שקלים, ישירות לחשבונם בכל חודש, ללא צורך בהצגת חשבונית מס. תשלום זה יחויב בתשלום מס הכנסה. נציגות היועצים הפרלמנטריים ונציגי ההסתדרות שדברו בדיון, ברכו והודו על ההסכם.

יו"ר הוועדה ניר אורבך אמר: "היום יום חג ליועצים הפרלמנטרים. התפקיד שלהם מאוד מרכזי וחשוב בעבודת חבר הכנסת. יש קונצנזוס בקרב כל חברי הכנסת על הצורך בשיפור שכרם ותנאי העסקתם. כולנו מלאי הערכה לעבודה הקשה שהם ממלאים באופן קשה ומסור". 

מנכ"ל הכנסת גיל סגל הוסיף כי, "ההסכם האחרון בין הכנסת ליועצים הפרלמנטריים נחתם בשנת 2014. מאז לא חל שינוי בשכרם. הכח המניע מאחורי עבודת חברי הכנסת הם היועצים שמסייעים בחקיקה ודוברות".