ח"כ מהקואליציה מאשים את ישראל ברצח בדם קר; ניר אורבך: "הצבא המוסרי בעולם"

חבר הכנסת וואלליד טאהא והשר לשיתוף פעולה איזורי תקפו את פעילות המשטרה בהלוויתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, חבר הכנסת טאהא האשים את מדינת ישראל ברצח. חבר הכנסת אורבך "די לטרמינולוגיה שיקרית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 17:36 יב באייר התשפב

ח"כ מהקואליציה מאשים את ישראל ברצח בדם קר; ניר אורבך: "הצבא המוסרי בעולם"
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

עימותים בהלוויתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה שמתה ביום רביעי האחרון בג'נין, סערת מותה הוביל לגל גינויים חריפים נגד ישראל אחרי שלטענת  הפלשתינים ישראל אחראית למותה וכי היא נהרגה מאש צה"ל בעוד שבצה"ל לא מאשרים את הגרסה הפלשתינית, בישראל הציעו לערוך תחקיר משותף אך הפלשתינים מתנגדים למהלך.  

ההלוויה שמתקיימת בשעות האחרונות מלווה בעימותים רבים, כאשר מאות פורעים התקהלו מחוץ לבית החולים הצרפתי בשייח׳ ג׳ראח והחלו לקרוא קריאות הסתה לאומניות. קצין משטרה שהיה במקום כרז והזהיר את ההמון בטרם נקיטת פעולות אכיפה.  לקראת יציאת ארון הקבורה מבית החולים, החלו ידויי אבנים לעבר השוטרים מרחבת בית החולים הצרפתי, והשוטרים נאלצו לפעול במקום לפיזור מפרי הסדר.

וואליד טאהא: "הכיבוש רצח את שירין אבו עאקלה בדם קר"

הדיווחים שמגיעים מהללוויה הגיעו אל חברי הכנסת מהקואליציה וגרמו לעימות מתוקשר ביניהם, כאשר, חבר הכנסת וואליד טאהא , האשים את מדינת ישראל ב"רצח" העיתונאית וביקר את התנהלות המשטרה בהלוויה, טאהא צייץ בחשבון הטוויטר שלו "כמה מכוער ועלוב פרצופו של הכיבוש הארור! הכיבוש גם רצח את שירין אבו עאקלה, זכרה לברכה, בדם קר, וגם מונע מהמוני המשתתפים לכאוב את מותה! התנהלות גורמי הביטחון לפני ובמהלך הלוויה מעוררת מיליון סימני שאלה לגבי אלה שקיבלו את ההחלטות! בושה וחרפה!" 

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הגיב לציוצו של טאהא בזעם וצייץ  "הכיבוש לא קיים, די לטרמינולוגיה שקרית", בציוץ בחשבון הטוויטר כתב אורבך "וואליד הטעות הבסיסית היא במילה 'כיבוש', כי הוא לא קיים. לא "כיבוש" הרג את הכתבת ולא "כיבוש" מונע להשתתף בלוויה. "כיבוש" לא מונע בדיקה רצינית לנסיבות המוות. צהל הצבא המוסרי בעולם. די עם טרמינולוגיה שקרית. החברה הערבית צריכה לעשות בדק בית. אחרי איסוף הנשק המשך ההתנהגות בידיים שלכם."

עיסאווי פריג': "הלהט להחרים כל דגל פלסטיני, בניגוד להנחיית השר לביטחון פנים"

השר לשיתוף פעולה איזורי רמז כי הנחיותיו של השר לבטחון פנים לא מתקיימות וצייץ בחשבון הטוויטר  "משטרת ירושלים ביזתה היום את זכרה ואת הלווייתה של שירין אבו עאקלה. האלימות המשטרתית והלהט להחרים כל דגל פלסטיני, בניגוד להנחיית השר לביטחון פנים, הם שהביאו להתלקחות מיותרת. המשטרה גילתה אפס כבוד לאבלים ואפס הבנה של תפקידה כמי שאמונה על שמירת הסדר, לא על הפרתו."