מחיר הדלק ממשיך לטפס: צפוי לעלות בכמעט חצי שקל לליטר

המלחמה באוקראינה נמשכת ואיתה העליה במחירי הנפט העולמי. מחיר בנזין 95 אוקטן יזנק בסוף השבוע הבא בכ-40 אגורות, לאחר שבחודש הקודם עלה ב-27 אגורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 23:04 כ באדר ב'

מחיר הדלק ממשיך לטפס: צפוי לעלות בכמעט חצי שקל לליטר
תחנת דלק בירושלים, צילום: Jamal Awad/Flash90

המלחמה באוקראינה נכנסת לשבוע החמישי שלה, וגורמת לעליה במחירי הנפט העולמי שמובילים לזינוק במחירי הדלק גם כאן אצלנו בישראל. לאחר שבחודש הקודם ספגו האזרחים עליה של 27 אגורות לליטר, בתחילת החודש הבא יזנק מחיר הדלק בכ-40 אגורות לליטר. מתחילת השנה עלה מחיר הדלק בשיעור של 16.7%.

מדובר ביום הראשון של תחשיב תעריפי הדלק, אליהם יצורפו ארבעה ימים שיכנסו לתוך הממוצע שיציג את מחיר הדלק החדש. נכון לערב זה (ד') המחיר הצפוי לנוע באזור ה-7.5 שקלים לליטר.

רמי לוי באולפן כיפה: "שהצרכן לא יקנה בכל מחיר"

איש העסקים רמי לוי, בעלי רשת "שיווק השקמה" הסביר מוקדם יותר היום בריאיון מיוחד לחדשות כיפה, מה דעתו על עליית המחירים ויוקר המחיה בישראל. "הצרכן צריך להבין שהכוח בידיים שלו, ולא צריך לצאת לרחוב ולעשות מחאות, הוא צריך לעשות את המחאה על המדף, שלא יקנה בכל מחיר. העלו את המחיר? תקנה מוצר אחר. אני מבטיח לך שאותו יצרן שמוכר יקר, יראה שהוא לא מוכר אז הוא יעשה מבצע".

בהתייחסות לרפורמת החקלאות שאושרה לאחרונה אמר רמי לוי: "המהלך הזה צריך לחזק את שני הכיוונים, גם את הצרכן וגם את החקלאי וזאת המטרה של המהלך הזה. היום אנחנו מבינים שהחקלאים לא יכולים לגדל את הכמויות שמדינת ישראל צריכה".