ליברמן הפתיע: "נוריד את שעות החובה ללימוד בכולל ל-20"

שר האוצר התייחס בפתח ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי שהתכנס הבוקר למספר נושאים, בהם ביקורו של מזכ"ל ה-OECD בישראל, הכוונה לפתוח שני בתי חולים בדרום ובצפון והכנסת גברים חרדים למעגל העבודה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/02/22 10:02 יד באדר א'

ליברמן הפתיע: "נוריד את שעות החובה ללימוד בכולל ל-20"
ליברמן יקטין את שעות לימוד החובה? אילוסטרציה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן כינס הבוקר (ג') את ישיבת הקבינט חברתי-כלכלי, במהלכו ידונו במספר נושאים עיקריים, כמו מצב מערכת הרפואה בפריפריה הצפונית והדרומית, העלייה הנמשכת במחירי הנדל"ן בישראל והמאבק באלימות במשפחה. 

"הבוקר נדון במספר נושאים וביניהם יוקר המחיה והקמת שני בתי חולים, בדרום ובצפון", פתח שר האוצר והתייחס גם לרצון להגדיל את מספר הגברים החרדים והנשים הערביות שיצטרפו למעגל התעסוקה: "אנחנו רוצים להוריד את שעות החובה מ-40 שעות ל-20 שעות לימוד בכולל מבלי לפגוע במלגה שהאנשים מקבלים. כלומר, על 20 שעות הם יקבלו כמו על 40 שעות וזה יאפשר להם לצאת לעבוד".

"כמו כן, נציג סטטוס בעניין הנושא הכאוב, מאבק באלימות במשפחה, ונדבר גם על נושא הדיור", המשיך ליברמן וציין את פגישתו עם ראשי ה-OECD ומזכ"ל הארגון מתיאס קורמן: "זכינו להערכה גדולה על הביצועים שלנו ושל הכלכלה הישראלית".

שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הקבינט

שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הקבינט צילום: ללא

"אנחנו רוצים להכניס למעגל העבודה את אותם האוכלוסיות שטרם נכנסו למעגל העבודה יחד עם שאר האנשים שעובדים. בכוונתנו להגדיל את העוגה, לצמצם את הפערים בחברה הישראלית, ולחזק את מעמד הביניים", הוסיף השר.

"זה בדיוק מה שאמרתי בדיונים בממשלה ובכנסת, מעבר לכל ההצהרות, פעלנו כבר בנושאים האלה. לדוגמה, הגדלנו את דמי הקיום לחיילי צה״ל ב-50%, הגדלנו את הקצבה לגמלאים שמקבלים השלמת הכנסה במיליארד וחצי שקלים. זו כבר הוכחה שאנחנו לא מסתפקים בכוונות אלא מבצעים ומתקצבים בשטח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן