בנט וליברמן יציגו תכנית שתיאבק בגל ההתייקרות: אלה הצעדים העיקריים

ראש הממשלה ושר האוצר קיימו דיון ארוך עם גורמי מקצוע בעניין הטיפול ביוקר המחיה. בהמשך השבוע יציגו השניים תכנית שתיאבק בגל ההתייקרות הנוכחי. בין הצעדים: הפחתת המס הגבוה על הדלק, וייקור החשמל בשיעור נמוך מהמתוכנן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/02/22 22:28 ה באדר א'

בנט וליברמן יציגו תכנית שתיאבק בגל ההתייקרות: אלה הצעדים העיקריים
בנט וליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר האוצר אביגדור ליברמן, קיימו מוקדם יותר הערב (א') פגישה עם גורמי המקצוע במשרד האוצר בעניין הטיפול ביוקר המחיה. שלא כמקובל, היה זה בנט שהגיע למשרד האוצר לצורך הדיון החשוב.

בעקבות גל עליות המחירים ומחאת הציבור, הבינו בממשלה כי יש לנקוט מספר פעולות כבר בתקופה הקרובה על מנת להקל על הציבור. בתום הישיבה החליטו בנט וליברמן על תכנית כלכלית רחבה כמאבק בגל ההתייקרות.

הצעדים העיקריים אותם מקדם משרד האוצר במסגרת התוכנית שיפרסם בהמשך השבוע:

  • הפחתת המס הגבוה על הדלק - הפחתת מס הבלו על הדלק ב-7%-10%, מחיר ליטר דלק אוקטן 95 צפוי להוזלה של 50-40 אגורות לאחר ההתייקרות בתחילת החודש.
  • ייקור החשמל בשיעור נמוך מהמתוכנן - העלאת מחיר החשמל ב-2% במקום ב-5.7%, הממשלה תסבסד את ההפרש.
  • הפחתה במכסים על מוצרי מזון מיובאים - בשר, עוף, ירקות ופירות ומוצרי חלב.
  • הקלות במס הכנסה - מענק מס הכנסה שלילי עבור המשתכרים בצורה נמוכה.

בנט: "מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה"

בישיבת הממשלה הבוקר, התייחס בנט ליוקר המחייה: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר ואת שרת הכלכלה על כך".

"עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, כי היא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה וביקורתית. אבל במקביל, אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים, ומגבירים את התחרות".