בנט בפתח ישיבת הממשלה: מקווה שבקרוב תהיה בשורה במחירי המזון

בפתח ישיבת הממשלה הטעונה שתעסוק בחוק האזרחות, ראש הממשלה נפתלי בנט מוסר הצהרה לתקשורת, קודם הישיבה בכירים בקואליציה איימו לשבור את המשמעת הקואליציונית אם יקודם חוק האזרחות של רוטמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/02/22 11:11 ה באדר א'

בנט בפתח ישיבת הממשלה: מקווה שבקרוב תהיה בשורה במחירי המזון
בנט בפתח ישיבת הממשלה, צילום: חיים צח/ לע"מ

שרי הממשלה מתכנסים כעת במשרד ראש הממשלה בירושלים לקראת ישיבת הממשלה השבועית. הישיבה השבוע צפויה להיות סוערת במיוחד בעקבות ההצבעה על העררים שהגישו שר החוץ יאיר לפיד והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג על חוק האזרחות. בפתח ישיבת הממשלה מוסר בנט הצהרה לתקשורת.

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט: "ראשית הצירים של האיומים על מדינת ישראל היא איראן. אנחנו, כממשלה, נושאים באחריות להתמודד עם הגרעין האיראני, וכמובן עוקבים מקרוב אחר המתרחש בשיחות וינה. 

עמדתנו ידועה וברורה - הסכם, בתנאים המסתמנים, יזיק להתמודדות עם תכנית הגרעין. מי שחושב שהסכם יגביר את היציבות - טועה. הוא יעכב זמנית את תחום ההעשרה, אבל כולנו באיזור נשלם על כך מחיר כבד, חסר פרופורציה. בשבועות האחרונים, דווקא בזמן המשא ומתן, איראן מגבירה את האגרסיביות שלה ומפעילה טרור שוב ושוב באיזור, כפי שכולם ראו. כך מנהלים משא ומתן בנוסח טהראן. 

בנט: "בימים הקרובים נציג לציבור צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ"

בימים אלה אנחנו סוגרים פערים, ובונים את עצמתה הצבאית של ישראל לשנים ואפילו עשורים קדימה. ישראל תשמור על חופש פעולה, בכל מקרה, עם או בלי הסכם. כל משקיע בר דעת מבין שההשקעה במשטר האיראני, בכלכלה האיראנית, זו לא השקעה נבונה, לא לטווח ארוך ואפילו לא לטווח הבינוני".

על עליית המחירים במשק אמר בנט: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר ואת שרת הכלכלה על כך.

עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, כי היא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה וביקורתית. אבל במקביל, אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים, ומגבירים את התחרות".