חבר כנסת בקואליציה: "המדינה יכולה לוותר על חלק מההכנסות שלה"

ולדימיר בליאק מיש עתיד לא מרגיש בנוח עם גל נוסף של עליות מחירים, ואומר כי המדינה יכולה לוותר על חלק מהכנסותיה, למשל: מס הבלו על הדלק. שר האוצר יסכים? "תשאלו אותו, אני לא פרשן פוליטי" | בנט וליברמן דנים בטיפול ביוקר המחיה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/02/22 17:42 ה באדר א'

חבר כנסת בקואליציה: "המדינה יכולה לוותר על חלק מההכנסות שלה"
מחאה נגד יוקר המחיה מול הכנסת, שבוע שעבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר האוצר אביגדור ליברמן, מקיימים היום (א') פגישה עם גורמי המקצוע במשרד האוצר בעניין הטיפול ביוקר המחיה. חבר הכנסת ולדימיר בליאק התראיין מוקדם יותר ב-103FM והתייחס ליוקר המחיה שלא עוצר ולטיפולו בידי הממשלה.

"אני לא יודע מה הם מתכננים. אני לא חושב שצריך להוריד את המיסים הישירים כי הם לא מאוד גבוהים אך יש הרבה צעדים שצריך לעשות". בליאק הזכיר את מתווה הסיוע לעצמאים על אף שאינו קשור ליוקר מחיה: "אני לא מציע לפזר כסף היום בלי נתונים, אבל כן לתת אופק לבעלי העסקים לגבי פיצוים שהם הולכים לקבל, אם וכאשר".

בליאק אמר כי מדינת ישראל היא חלק מכלכלה גלובלית. "החסרונות לכך שכשמגיע גל אינפלציה עולמי גם אנו מקבלים את זה. אני לא בדעה שצריך לקבוע מחירים לחברות, אלא להעביר את רפורמת הייבוא, הרגולציה והכשרות אבל הן ישפיעו רק במחצית השניה של השנה, אך מה שמעניין את הצרכנים אלו המחירים היום בסופרים. לכן המדינה יכולה לוותר על חלק מההכנסות שלה דוגמת מס הבלו על הדלק. מה הסיכוי שזה יקרה זו שאלה של קונסטלציה פוליטית, אני מאוד מקווה שזה יקרה, זו הדרך שלנו בתקופת הביניים. אנחנו חייבים למתן את עליית המחירים". 

"ליברמן יסכים להוריד את מס הבלו? תשאלו אותו"

לדבריו, "זו העת למדיניות כלכלית יותר רחבה, לא הכול בחיים זה לא יחס חוב תוצר, יש רגעים שבהם צריך לעשות גם צעדים אחרים. כל התייקרות נוספת בהחלט מכבידה עוד יותר על מעמד הביניים, ובאנו לפוליטיקה כדי לסייע לעסקים הקטנים, להיאבק למחיה ולסייע למעמד הביניים. אני חושב ששר האוצר מבין את הסיטואציה ואנו מסכימים ברוב המוחלט של הנושאים".

לסיום הוא אמר: "שר האוצר מבין את המצב ואנחנו מסכימים על רוב המוחלט של הנושאים. אם הוא יסכים להוריד את מס הבלו? תשאלו אותו, אני לא פרשן פוליטי. ככל שזה תלוי בי אעשה את המקסימום שזה יקרה".