אלקין אישר: העדפה לחיילי מילואים והרחבת קמפוס מכון לב

שר השיכון והבינוי אישר בישיבת מועצת מקרקעי ישראל מספר החלטות ומהלכים בשוק הנדל"ן, בהם: מתן עדיפות לבני מקום בישובי מיעוטים, הקצאת מגרשים לבעלי מוגבלויות ומשרתי מילואים והרחבת תכנית "מחיר מטרה" לפריפריה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/01/22 18:37 טז בשבט התשפב

אלקין אישר: העדפה לחיילי מילואים והרחבת קמפוס מכון לב
אלקין, קידם מספר תהליכים בשוק הנדל"ן, צילום: Michael Giladi/Flash90

מועצת מקרקעי ישראל קיימה היום (ג') ישיבה מיוחדת בראשותו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בה  אושרו מספר החלטות שעתידות להשפיע על שוק הנדל"ן. בין ההחלטות שהתקבלו: עדיפות לבני המקום במכרזים בתוך ישובי מיעוטים, העדפות לחיילי מילואים ושיווק קרקעות במחיר מטרה בפריפריה. 

המועצה החליטה כי עד 30 אחוז מכלל המגרשים במכרזים יוקצו לחיילי מילואים פעילים שהם חסרי דיור, כאשר תינתן עדיפות למשפחה על פני רווקים. בנוסף, יוקצו עד 10% מהמגרשים לבעלי מוגבלות חסרי דיור. במסגרת סעיף זה, תינתן עדיפות לנכי צה"ל. 

החלטה נוספת של המועצה היא להסמיך את הנהלת רשות מקרקעי ישראל לקבוע כי בישובים בדואים, דרוזים, צ'רקסים וערבים, שאינם באזור עדיפות לאומית א' ובהם פחות מ-30,000 תושבים ניתן יהיה להעלות את אחוז בני המקום שמקבלים עדיפות ל-75 אחוזים במרכז הארץ ובאזור הצפון וחיפה ניתן יהיה להגדיל אף ל-100 אחוזים.

במטרה לעודד הגירה לאזורי פריפריה בצפון ובדרום, אישרה המועצה להחיל את עקרונות השיווק במתכונת מחיר מטרה גם ביחס לבנייה נמוכה. המועצה החליטה כי ניתן יהיה לשווק מכרזים לבניה נמוכה במסלול מחיר מטרה המקנה הנחות של עד 300,000 שקלים גם בישובים בפריפריה. תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית סיוע לרכישת דירה ראשונה לבעלי זכאות בהנחה משמעותית ממחיר השוק.  

בשורה משמעותית אושרה היום לטובת המגזר הדתי: מועצת מקרקעי ישראל אישרה הקצאת קרקע לטובת הרחבת הקמפוס של המרכז האקדמי לב בגבעת מרדכי בירושלים. במסגרת ההתרחבות, מתוכננת העברתו של קמפוס הבנות "מכון טל"  מגבעת שאול לקמפוס המרכזי לצורך התייעלות המוסד.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין בירך על ההחלטות: "ההחלטות שהתקבלו היום במועצת רמ"י מראות שאנו ממשיכים לפעול לטובת כלל הציבור, בהתאם לצרכים שעולים. אני גאה לאפשר עדיפות לחיילי המילואים שמקריבים עצמם למען המדינה, להביא אוכלוסייה חזקה סוציואקונומית לפריפריה ולאפשר לתושבי מקום אפשרות להישאר עם בני משפחותיהם במקום בו גדלו. החלטות אלה יחד עם החלטות נוספות שיעלו במועצות הבאות, הן נדבח נוסף להגדלת היצעי הדירות בהתאם לצרכי המשק ולא כדי לסמן וי".