במג"ב נואשים: מגייסים קציני חי"ר במילואים בעזרת מסרונים

ניסיון לגניבת מידע או גיוס אמין לעבודה במשמר הגבול? מאות מילואימניקים ששירתו כקציני חי"ר קיבלו הודעות חריגות על משרה מיוחדת. מהבדיקה עולה כי מדובר בהודעה רשמית ואמינה שנשלחה מטעם מערך המילואים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/12/21 12:13 כג בטבת התשפב

במג"ב נואשים: מגייסים קציני חי"ר במילואים בעזרת מסרונים
בה"ד 1, צילום: דובר צה"ל

מאות ישראלים קיבלו בתקופה האחרונה את אותה הודעה ייחודית, כשהמשותף לכולם הוא הקריירה הצבאית שלהם - שירות כקצינים קרביים במערך החי"ר. ההודעה אותה קיבלו קראה להם לעבוד במשמר הגבול במשרה קבועה ולשלוח פרטים אישיים למייל המצורף, דבר שעורר את חשדם של רבים מהקצינים במיל' שתהו האם מדובר בהודעת פישינג. 

"בוגרי קק"צ חי"ר להב? יש לנו הצעה מעניינת עבורכם", נכתב בהודעה, "צה"ל בשיתוף משמר הגבול פותחים עבורכם הזדמנות תעסוקה לגיוס למשרה קבועה במשמר הגבול". מקבלי ההודעה התבקשו להשאיר מספר אישי, שם מלא, יישוב מגורים וטלפון נייד.

ההודעה שקיבלו עשרות קצינים במילואים,

ההודעה שקיבלו עשרות קצינים במילואים, צילום: ללא

מבדיקת שערכנו מול הגורמים הרלוונטים בצה"ל נמצא כי ההודעה המצורפת אינה הודעת דיוג או ניסיון לגניבת מידע. מדובר בהודעה רשמית מטעם מערך המילואים, אשר מטרתה להציע למשרתי מילואים המעוניינים בכך משרה במשמר הגבול. בצה"ל מבהירים כי מערך המילואים פועל לאפשר למשרתיהם אופק תעסוקתי רחב, והודעה זו מטרתה להציג בפני קציני החי"ר במילואים את האפשרויות הפתוחות בפניהם.

בחודש שעבר חשפנו כי בצה"ל הפיצו בוואטסאפ טופס הרשמה לגיוס ליחידת "דבורה", יחידת מילואים חדשה שהוקמה באזור הצפון. בצה"ל מיהרו להבהיר כי המהלך נעשה באישורם ובתיאום עם אגף ביטחון מידע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן