נופש באחד האזורים המיוחדים בארץ – חופשה ברמת הגולן

ישראל היא אמנם מדינה קטנה יחסית מבחינת שטח, אך ניתן למצוא בה מגוון רחב של נופים, תרבויות, מוקדי עניין ואטרקציות למיניהן. אחד האזורים המיוחדים והקסומים ביותר במדינה הוא אזור רמת הגולן - כל מה שניתן למצוא ומומלץ לחוות במהלך חופשה ברמת הגולן

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/03/22 12:09 י באדר ב'

נופש באחד האזורים המיוחדים בארץ – חופשה ברמת הגולן
צילום: אתנחתא מעלה גמלא

ישראל היא אמנם מדינה קטנה יחסית מבחינת שטח, אך ניתן למצוא בה מגוון רחב של נופים, תרבויות, מוקדי עניין ואטרקציות למיניהן, ובאופן כללי – מקומות אטרקטיביים ומלאי עניין לחופשה מכל סוג. אחד האזורים המיוחדים והקסומים ביותר במדינה הוא אזור רמת הגולן, בו ניתן למצוא שילוב ייחודי של תוואי נוף מרהיב עם תרבות מקומית עשירה ומגוונת, לצד מקומות אירוח מושקעים ומטופחים שיבטיחו לכם את החופשה האולטימטיבית. מה ניתן למצוא ומומלץ לחוות במהלך חופשה ברמת הגולן והסביבה?

הטבע המרהיב של רמת הגולן

רגע לפני שנגיע למקומות האירוח, האטרקציות ושאר מה שכדאי להכיר ולחוות במהלך חופשה ברמת הגולן, כמה מילים על הטבע המרהיב של האזור ומדוע הוא מהווה מוקד משיכה משמעותי כל כך לתיירות פנים וחוץ כאחד.

רמת הגולן היא אזור שהתאפיין בעברו הרחוק בפעילות גיאולוגית וולקנית ניכרת, אשר יצרה את סלעי הבזלת ותוואי הנוף הייחודיים של האזור. מלבד לייחודיות הגיאולוגית ניתן למצוא ברמה כמובן את הר החרמון המרהיב ביופיו, המהווה מוקד משיכה לטיולים וסיורים לא רק בחורף כאשר הוא מושלג, אלא גם בקיץ כאשר נעים שם יותר מאשר בכל מקום אחר במדינה.

צילום: רום 1125 במרוד בגולן

מכיוון שהאזור כולו הוא רמה (אזור מישורי השוכן בגובה מעל פני הים) נשקפים ממנו נופים מרהיבים ביופיים, למשל של הגליל העליון ושמורת החולה, ובימים יפים ניתן לראות גם עד ים תיכון ומפרץ חיפה. כמובן שהכנרת השוכנת למרגלות רמת הגולן היא חלק אינטגראלי מכל חופשה ברמה, על כל המשתמע מכך ובהתאם לעונה בשנה.

אירוח פסטוראלי באווירה מיוחדת במינה – צימרים ברמת הגולן

מה בכל הנוגע למקומות האירוח בהם נוכל לשהות במהלך חופשתנו ברמת הגולן? ובכן, מגוון האפשרויות כאן הוא עשיר ונרחב. ניתן למצוא סוגים שונים של מקומות אירוח באזור, אך ללא ספק צורת האירוח המתבקשת, המתאימה ביותר לאזור והפסטוראלית והמהנה מכולן היא צימר – ניתן למצוא כיום מגון רחב ועשיר של צימרים ברמת הגולן למשפחות או לזוגות, מכל סוג וכאלו המתאימים לכל חופשה – צימרים רומנטיים לזוג, צימרים גדולים עם כמה חדרים למשפחות עם ילדים ומתחמי אירוח שלמים בהם יכולה להתארח גם קבוצה של משפחות או חברים.

מי שמתכנן חופשה בגולן אולי מבין כבר מדוע דווקא צימרים מהווים את צורת האירוח המתאימה ביותר לאזור – הגולן הוא אזור עם מעט אנשים יחסית, תוואי נוף וטבע מרהיבים ביופיים ואווירה שונה לחלוטין מזו של שאר הארץ. צימרים פסטוראליים השוכנים בדרך כלל במקומות עם נוף מרהיב ומספקים מקום פסטוראלי, מאובזר, מהנה ומפנק לשהות בו במהלך ימי החופשה ברמה – זו הדרך המתבקשת לנפוש ולהתארח בחופשה באזור.

מסלולי טיול ברמת הגולן

כאמור, הגולן הוא אזור של טבע פראי ומרהיב ביופיו, ובהתאם ניתן למצוא בחבל ארץ זה גם מגוון מסלולי טיול מכל הסוגים והמינים. כלומר, תוכלו לעשות כמה וכמה מסלולי טיול במהלך החופשה גם אם אתם עם ילדים קטנים, הורים מבוגרים, קבוצה של טיילים מיטיבי לכת או כל הרכב נופשים אחר.

דוגמאות למסלולי טיול בגולן לא חסרות – ציר המפלים מהווה מסלול ארוך ומרהיב של מפלי הגולן השוצפים ממי השלגים היורדים מהחרמון. לחלק מהמפלים בציר תוכלו להגיע ישירות גם עם הרכב, וחלקם יצריכו הליכה מסוימת. נחל אל על שברמה כולל גם הוא שני מפלים מרשימים ביותר ומסביבו שמורת טבע מרהיבה ומטופחת, בה עובר מסלול טיול מסודר.

כמובן שהזוויתן ובריכת המשושים מהווים מסלול ויעד לביקור שאסור לפספס במהלך החופשה ברמה, כמו גם נחל יהודיה. בקצרין וסביבתה, ובפרט בגמלא, תוכלו לראות עתיקות ולשמוע הסברים מפורטים אודות ההיסטוריה העשירה של האזור וביער אודם השוכן בצפון הרמה תוכלו לערוך טיול קצר ונעים לכל המשפחה ביער אלונים חלומי, בו תמצאו אף תופעות געשיות מיוחדות במינן (מה שנקרא – "הג'ובה הגדולה"...).

ניתן להמשיך ולפרט אודות מסלולי טיול נוספים בגולן, ועדיין לא הגענו בכלל לאזור החרמון ומג'דל שמס, אך הרעיון ברור – מבחינת מסלולי טיולים וטבע מרהיב, קשה למצוא בישראל מקום עשיר ומלא אפשרויות יותר מאשר רמת הגולן...

אירוח דרוזי ברמה

ברמת הגולן ניתן למצוא גם לא מעט כפרים דרוזיים, המציעים אירוח דרוזי מקומי, אותנטי וטעים. הדרוזים ידועים בקשר המיוחד שלהם לאדמה עליה הם יושבים, והכפרים הדרוזים שבגולן מתגאים בהיסטוריה עתיקה בת מאות שנים באזור. היחסים הטובים בין הדרוזים לבין שאר קבוצות האוכלוסייה בישראל מבטיח אירוח באווירה טובה וקרובה, הזדמנות לחוות את המנהגים וצורת החיים הייחודית לקבוצת אוכלוסייה זו וכמובן – לטעום ממטעמי העדה.

מבחינת כפרים דרוזיים בגולן בהם ניתן וכדאי לבקר ניתן למנות כמובן את מג'דל שמס השוכנת ממש באזור הר החרמון, בוקעתא, מסעדה ועין קנייא השוכנות כולן בקרבה יחסית אחת אל השנייה.

מבחינת מסעדות דרוזיות מומלצות בגולן תוכלו למצוא את "אל יאסמין", "השלום", "הוואנה ווילאג'" ו"עין אלתינא" הממוקמות כולן במג'דל שמס, את "נסיבה" שבבוקעתא ואת "המטבח הדרוזי בגולן" שביישוב מסעדה. בנוסף, גם בקצרין עצמה תוכלו למצוא מסעדה דרוזית אותנטית, בשם "חוויה דרוזית".

יקבי רמת הגולן

הגולן ידוע גם בתרבות היין המפותחת הקיימת בו וכוללת יקבים פסטוראליים רבים, והרבה יין משובח. יקבי הרמה מהווים יעד מתבקש לפחות לאחד מימי הטיול, בו ניתן לערוך סיבוב יקבים וטעימות (רק חשוב לוודא שיש נהג תורן שלא שותה...).

בין יקבי הגולן המוכרים והמומלצים נמצא את יקב הר אודם השוכן באזור החרמון ובגובה של מעל לאלף מטרים מעל פני הים, יקב רמת הגולן השוכן בקצרין עצמה, יקב אסף הממוקם קרוב לצומת נשוט בתוך מבנה בזלת עתיק ומרהיב ביופיו, יקב בהט שבקיבוץ עין זיוון ועוד.

הרשימה ממשיכה עוד ועוד שכן הגולן הוא באמת בירת היין הישראלית, ובמרבית יקבי האזור תמצאו גם מרכזי מבקרים, פעילויות שונות לכל המשפחה ועוד.