ראיון השדכנית הוותיקה מגלה מה נשים מחפשות ומסבירה: "לכן קשה לרווקים"

אביטל שינובר היא גם שדכנית וגם מורה, ויש לה הרבה מה לומר על הדור הזה, "יש להם תמיד תחושה שהם ימצאו משהו טוב יותר". בראיון לכיפה היא מספרת על מה היא מבססת את השידוכים שלה, ומגלה את הטיפים הכי נכונים כדי להתחתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/23 12:12 כט בטבת התשפג

השדכנית הוותיקה מגלה מה נשים מחפשות ומסבירה: "לכן קשה לרווקים"
מחפשת התאמות, אילוסטרציה , צילום: shutterstock

אביטל שינובר, תושבת קרית אתא, אם לחמישה וסבתא לעשרה, כבר למעלה מ-30 שנה בעולם השידוכים. ביום-יום שלה היא בכלל מורה לתנ''ך ומחשבת ישראל, אבל מאז ומתמיד ניסתה להכיר בין אנשים, ואפילו שידכה את אחיה הצעיר. בשנים האחרונות היא נכנסה עמוק יותר לתחום, ומקדישה שעות שלמות במהלך היום לשיחות עם רווקים, רווקות ושדכנים אחרים. 

מה השידוך הכי מטורף שהצלחת להוציא?

"בחור עם בעיות ותקשורת ובחורה שלמדה בחינוך מיוחד, שניהם היו מאוד מיואשים מהיכולת למצוא בני זוג, ופתאום הייתה לי ההברקה הזאת".

אביטל שינובר ובעלה

אביטל שינובר ובעלה צילום: עצמי

"אני מסתמכת הרבה על אינטואיציה"

מהי נוסחת השידוכים שלך?

"אני מסתמכת הרבה על אינטואיציה. פעם ניסיתי לשדך סתם דרך כרטיסים, ואז למדתי שכן צריך לעשות ראיון. הכי טוב זה פנים מול פנים, אבל אני עושה את זה בטלפון. תוך כדי השאלות אני שומעת מה חשוב לבן אדם, על מה הוא שם דגש, ואני גם רואה הרבה פעמים את הרמה האינטלקטואלית שלו מתוך השיחה וכמה הוא תקשורתי". 

מה נשים הכי מחפשות בגברים, ומה גברים בנשים?

"נשים מחפשות בחור תקשורתי, עם הרבה חברים, בעל חוש הומור. לכן מאוד קשה לרווקים מופנמים וביישנים כי כמעט כולן רוצות מישהו תקשורתי ופתוח. אצל גברים זה יותר משתנה: יש כאלה שמחפשים חכמה, יש כאלה שמחפשים מטופחת, אבל הכי הרבה מחפשים לב טוב".

"את העדה האתיופית עדיין הרבה פוסלים"

מה הסיבה שהכי הרבה פוסלים עליה?

"אם זה לפני הדייט, מראה חיצוני, חד וחלק. אם זה אחרי תקופה, הם פוסלים כי הם טוענים שלא נוצר קשר רגשי, למרות שבעיניי הם לא מאפשרים לעצמם להיפתח. יש להם תמיד תחושה שהם ימצאו משהו טוב יותר".

יש עדיין שיח עדתי?

"מעט מאוד. בהרגשה שלי את העדה האתיופית עדיין הרבה פוסלים. בדרך כלל עד גיל שלושים יש עוד כאלה שמתעקשים על הקטע העדתי, ואחרי שעוברים את הגיל הרבה פעמים אנשים מבינים שיותר חשוב מי הבן אדם ולא מי היה סבא שלו".

עד כמה הרמה הדתית משמעותית בעולם השידוכים?

"לדעתי משמעותית מאוד. גם כאן זה תלוי בגיל, בגילאי העשרים היא מאוד משמעותית, אחרי גיל שלושים זה פוחת. יש גם הבדל בין בנים ובנות, בחור הרבה פעמים מתפשר על בחורה פחות דתייה ממנו, אבל בנות ממשיכות עם זה בכל גיל". 

צילום: shutterstock

"חשוב לדבר על זה ולבקש עזרה מאנשים"

מה העצות הכי טובות שיש לך לתת לרווקים שרוצים להתחתן?

"1. ללכת לאימון לקראת חתונה, לשמוע הרצאות ושיחות של מאמנים או שדכנים שמלמדים איך להצליח בדייטים.

2. להקשיב למה שהשני אומר ולהתעניין בו. לשאול אותו שאלות מעולמו.

3. ולספר לאנשים שאתם מחפשים שידוך, אם זה לעצמכם ואם זה לבת שלכם. 

במיוחד בציבור הדתי שלא יוצאים כמעט לאירועים מעורבים ואם לא הכרת את הבן זוג שלך בסניף או באוניברסיטה אין לך כמעט אופציות, חשוב לדבר על זה ולבקש עזרה מאנשים. לדעתי, אחת המשימות הכי חשובות של הדור הזה זה לחשוב על אנשים רווקים שהם מכירים ולנסות לשדך בניהם".

לסיום, מה סיפור השידוך שלך?

"אותי שידכו דודה שלי ודודה של בעלי שהיו שכנות. הן דיברו בניהם, דודה שלי סיפרה שיש לה אחיינית והשכנה סיפרה שיש לה אחיין, והן סיפרו עלינו אחת לשניה והגיעו למסקנה שאנחנו מתאימים".