כמה "שליש גן עדן" הם השיגו? 6 שדכנים סרוגים חושפים את המספרים

הרב חיים קורץ יכול להתחיל למכור שלישי גני עדן. רינתי גרינברג מצליחה להקים בתים בישראל גם ממקסיקו הרחוקה. אסתי בן אלי מזווגת זיווגים, ובשאר הזמן מעבירה הרצאות לרווקים. אספנו בשבילכם ששה שדכנים מצליחים של המגזר, ושאלנו אותם מה סוד הקסם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/23 11:37 כה בטבת התשפג

כמה "שליש גן עדן" הם השיגו? 6 שדכנים סרוגים חושפים את המספרים
צילום: shutterstock

יש הרבה דרכים להכיר את בחיר ליבך. זה יכול לקרות בבני עקיבא, באתר הכרויות, בפגישה של חברים משותפים ואפילו ברחוב. ועדיין, אחת הדרכים הכי נפוצות כבר במשך שנים היא שידוך. שדכנים ושדכניות ברחבי הארץ מנהלים מאגרים שלמים של רווקים ורווקות ועוסקים יום וליל בהתאמות וציוותים. את "קשה זיווגם כקריעת ים סוף" כל אחד מהם יוכל להעיד באופן אישי, וכל זוג שמגיע לחופה מלווה בחגיגה גדולה ושמחה אמיתית. מבין כל השדכנים ברחבי הארץ שעושים עבודת קודש אמיתית, אספנו בשבילכם את 6 השדכנים המצליחים של המגזר, ואפילו קיבלנו טיפ יחודי מכל אחד:

יעל רשף 

כל כישלון זה מדרגה שמקרבת להצלחה

יעל שדכנית מכוכב השחר, רעיה ואמא לשמונה ילדים. בנוסף להיותה שדכנית, העיסוק העיקרי בחיה, היא גם מאמנת אישית ליצירת שינוי וצמיחה בחיים. 

יעל רשף צילום: צילום עצמי

כמה שלישים כבר השגת בלי עין הרע?
13
השידוך הכי מפתיע?
כל שידוך מפתיע אותי מחדש, כי אני מרגישה שזה בכלל לא בא ממני. אני רק צינור, ה' משדך, מכניס לי את הרעיון לראש וזה תמיד מפתיע אותי מחדש איך ולמה הגעתי לזה. 
מתכון להצלחה?
לא להפסיק לנסות. כל כישלון זה מדרגה שמקרבת להצלחה. הכישלון הוא ניסיון שאנחנו לומדים וצומחים ממנו.
טיפ לרווקים?
לא להתייאש, כל אחד "חתין" ובכל רגע הוא/היא יכולים להופיע בחיים שלכם. תמשיכו לשמוח וליהנות מהחיים שקיבלתם במתנה, גם הזוגיות תגיע.

אסתי בן אלי 

זכיתי לשדך באותה שנה שני אחים ואחיות מאותה משפחה

אסתי מתגוררת בשכונת פסגת זאב בירושלים, נשואה ואמא לילדים. כל עיסוקה סובב זוגיות והעצמה נשית, ובנוסף לשידוכים היא מעבירה הרצאה בשם "לשדך לעצמך זוגיות ומציאות מעצימה", אימון אישי וסדנאות להתפתחות והעצמה.

אסתי בן אלי צילום: חופית פינטו

כמה שלישים כבר השגת בלי עין הרע? 
מעל 20 זוגות ברוך השם.  
השידוך הכי מפתיע? 
זכיתי לשדך באותה שנה שני אחים ואחיות מאותה משפחה, ב-3 משפחות שונות, והצלחתי לשדך רווקות בנות 40 ו-48.
מתכון להצלחה? 
שמחה ואמונה.
טיפ לרווקים:
תאהבו, תעריכו ותאמינו בעצמכם.

הרב חיים קורץ

אין סוף דיבורים בטלפון והקשבה לשיגעונות של אנשים

חיים קורץ, מהוותיקים בתחום השידוכים, גר במצפה יריחו עם אשתו וחמשת ילדיהם. חוץ מעיסוקו כשדכן ברוב שעות היממה, הוא עובד ומתעסק גם עם חינוך מיוחד. 

חיים קורץ

חיים קורץ צילום: אבי לב ציון

כמה שלישים כבר השגת בלי עין הרע?
שידכתי 180 זוגות (כן ירבו).
השידוך הכי מפתיע?
היה אצלי בחור חרדי חוזר בתשובה, שלא היה לי מי להציע לו. יום אחד פנתה אליי אמא חרדית בשביל הבת שלה, אמרתי לה שאני כמעט לא מכיר חרדים אבל יש לי בחור אחד חוזר בתשובה. ברוך השם, הם התחתנו.
מתכון להצלחה?
המון סבלנות. המון נכונות להשקעה אין סופית, אין סוף דיבורים בטלפון והקשבה לשיגעונות של אנשים. תפילות בלי סוף.
טיפ לרווקים?
להשתחרר מקבעונות של גיל, מקצוע, עדה ועוד.

רינתי גרינברג

לא מפעילה לחץ על המשודכים ולא מנסה לשכנע, סומכת על התחושות שלהם ומאמינה בהם

רינתי גרינברג, נשואה ואם לתשעה ילדים מקסימים, מתגוררת במקסיקו כבר 19 שנה. בשנים האחרונות עיסוקה היחיד והעיקרי הוא יעוץ שידוכים ואימון לחתונה, והיא מנחה הורים, שדכנים, ומשודכים מהמגזר החרדי, התורני והדתי לאומי.

רינתי גרינברג

רינתי גרינברג צילום: צילום עצמי

כמה שלישים כבר השגת בלי עין הרע?
זכיתי ללוות ב"ה עשרות זוגות של רווקים/ות וגרושים/ות לחתונה מאושרת.
השידוך הכי מפתיע?
השידוך של בתי הדסה, שהחליטה לעשות עליה לארץ לבד ועברה לגור בירושלים. במקביל פנה אלי בחור מירושלים שביקש את עזרתי למצוא שידוך לאחותו. לאט לאט כשהכרתי אותו (דרך התכתבות בווטסאפ) הסתבר לי שהוא רווק והחלטתי להציע לו את בתי. הם נפגשו וב"ה התחתנו לפני כשנה וחצי.
מתכון להצלחה?
קודם כל ישירות וכנות, ושקיפות מלאה עם המשודכים. דבר שני המון קבלה והכלה וחוסר שיפוטיות. משתדלת לראות כל משודך/ות כמו בן/בת שלי. אני דוגלת בגישה שהיא שונה קצת מגישת השדכנים, לא מפעילה לחץ על המשודכים ולא מנסה לשכנע, סומכת על התחושות שלהם ומאמינה בהם. האמת שהגישה הזו עושה פלאים, המשודכים מבינים שאני לא נגדם אלא איתם. 
טיפ לרווקים?
לפני שאתם ניגשים לפגישות שידוכים צאו לדייט עם עצמכם. כלומר, תגדירו ותדייקו את עצמכם לעצמכם. מי אני, מה הדברים המיוחדים שמאפיינים אותי, איך אני נתפס בעיני עצמי ובעיני החברה, מה היתרונות שלי וגם על מה בי הייתי רוצה לעבוד ולשפר. רק אחר כך תגדירו לעצמכם מה הדברים שחשוב לכם שיהיה בבן/בת הזוג שלכם.

רחלי תורג'מן הומינר

לא לחשוש לפנות לאנשים, ממה הם יגידו ואיך יגיבו

רחלי תורג'מן הומינר גרה במעלה גלבוע, נשואה ואמא לחמש בנות. מעבר להיותה שדכנית מצליחה בציבור הדתי, הומינר היא גם מנכלית ומייסדת אתר ההיכרויות "הבאר".

רחלי תורגמן הומינר

רחלי תורגמן הומינר צילום: סתיו לימואי

כמה שלישים כבר השגת בלי עין הרע?
זכיתי לשדך עשרות זוגות, לא אומרת את המספר. רוצה שתהיה בזה תמיד ברכה ב"ה.
השידוך הכי מפתיע?
השידוך הראשון שלי, כשהייתי בת שירות לאומי. חברה שלי נסעה עם נהג אוטובוס, שפנה אליה וביקש שתעזור לו למצוא שידוך. היא התקשרה אליי כשהיא הייתה לידו, ובמקום חשבתי על מישהי שהכרתי והצעתי לו. הקטע המפדח היה כשדיברתי איתה והיא שאלה איך אני מכירה אותו, אבל משום מה היא זרמה, ובסופו של דבר הם התחתנו.
מתכון להצלחה?
לנסות, לנסות, ולא להתייאש. לא לחשוש לפנות לאנשים, ממה הם יגידו ואיך יגיבו. ולהבין באמת שאנחנו רק צינור בכל השפע הזה, וכך אין טיפת גאווה והשמיים הם הגבול.
טיפ לרווקים?
תהיו מחוברים לעצמכם, תנשמו טוב. תשתדלו כמה שיותר לפנק את עצמכם בתקופה הזאת ולשמוח כמה שאפשר. ואני תמיד אומרת: לא יורים לכל הכיוונים, אנחנו לא במטווח, חשוב להתמקד ולעשות מה שנכון עבורכם. 

רינתיה שלומאי

שידכתי זוג בני 38, שהתברר שגרים באותו הרחוב ואפילו מתפללים באותו בית הכנסת

רינתיה שלומאי היא שדכנית מפתח תקווה, אמא לארבעה וסבתא לשלושה. חוץ מהיותה אחת השדכניות המוכרות במרכז, היא גם מרפאה בעיסוק בתחום השיקום.

צילום: שילה גרנביץ

כמה שלישים כבר השגת בלי עין הרע?
44 
השידוך הכי מפתיע?
שידכתי זוג בני 38, שהתברר שגרים באותו הרחוב ואפילו מתפללים באותו בית הכנסת.
מתכון להצלחה?
להשקיע מחשבה בהתאמה ובנקודות החשובות בכדי לגרום לזוג להיפגש. ללוות את הזוג בתהליך, לפעמים יש צורך בתיווך ולא "שגר ושכח". להיות קשוב ולהכיל. 
טיפ לרווקים?
לחשוב מה חשוב לך אצל בן/בת הזוג לשם בניית בית אוהב. לא להיות סטיגמטי, אלא לבדוק כל מקרה לגופו. במידה ואין משהו קונקרטי שמפריע ,שווה לתת צ'אנס נוסף.