שאל את הרב | האם אפשר לקיים רק קשר זוגי בין שתי נשים?

שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מתייחסת לנושא רגיש, האם שתי נשים יכולות לקיים קשר זוגי ללא יחסים אינטימיים? הרב אבנר פורת השיב: "חז"ל הורו לנו להתרחק ממה שעלול להביא את האדם לידי עבירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 12:08 ה באדר א'

שאל את הרב | האם אפשר לקיים רק קשר זוגי בין שתי נשים?
צילום: shutterstock

שלום כבוד הרב, במקרה שבו אישה מגלה על עצמה שהיא נמשכת לנשים, ידוע לי כי אסור להן לקיים יחסי מין, אבל האם מותר להן לקיים קשר זוגי ללא יחסי מין?

הרב אבנר פורת השיב: "אני מניח שבמילים 'קשר זוגי' אין כוונתך רק לקשר חברי של שיחות, אלא לחיים משותפים במשק בית משותף בצורה כזו או אחרת. האם זה ריאלי לצפות שיהיו חיים כאלה בלי שום הגעה למעשים אסורים על פי ההלכה? קשה לי מאוד להאמין". 

"הרי בהרבה תחומים, ובמיוחד בתחום יצר העריות חז"ל הורו לנו להתרחק ממה שעלול להביא את האדם לידי עבירה. אז אם הבנתי נכון את מה שאת מתארת, זה נראה המתכון הכי בעייתי כדי להגיע למציאות של ניסיונות מאוד מאוד קשים, שקשה מאוד לראות איך לא נופלים שם.  על כן נראה לי ברור שזה ודאי לא דבר נכון לעשות". 

"אני מאוד מאוד ממליץ למי שנמצאת במצב הזה, לפנות לאנשי מקצוע מוסמכים ואחראיים, ולבקש סיוע להתמודדות עם הנטייה הזאת. יש את המרכז הישראלי למשפחה ואת מרכז חוסן ואת המכון הפסיכולוגי לחקר וסיוע לבעלי נטיות הפוכות. בהצלחה רבה וכל טוב". 

מקור לאיסור הקשר בין שתי נשים מהמשנה

"שלום כבוד הרב, יצא לי להסתכל על האיסור של זוגיות של בנות וכל מה שמצאתי זה אזכור של זה בגמרא. האם יש אזכור גם במשנה בנושא זה? תודה מראש". 

הרב אבנר פורת השיב: במשנה אני לא מכיר, אבל במדרש, בתורת כהנים בפרשת אחרי מות על הפסוק 'כמעשה ארץ מצרים ... וכמעשה ארץ כנען ... לא תעשו' נאמר (והרמב"ם מזכיר זאת בהלכותיו): "ומה היו עושים? האיש נושא לאיש והאשה לאשה, האיש נושא אשה ובתה, והאשה נישאת לשנים. לכך נאמר ובחוקותיהם לא תלכו". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן