שאל את הרב | חבר של שותפה שלי ישן אצלה

מה עושים כאשר אחת מהחברות בדירה של שותפות דתיות מזמינה את החבר שישן אצלה? הרב יובל שרלו השיב: "את לא צריכה לצאת מהדירה כשהוא נמצא. בלשון המשנה, הוא בא בתחומך ולא את באה בתחומו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/22 12:36 כג בשבט התשפב

שאל את הרב | חבר של שותפה שלי ישן אצלה
צילום: shutterstock

החיים הבוגרים בדירות שותפים מזמנים לא פעם אתגרים, בחלוקת החשבונות, שעות הרעש המותרות, וכמה אורחים אפשר להזמין לשבת. שאלה שהתקבלה במערכת כיפה מציגה נושא רגיש, מה עושים כאשר אחת מהחברות בדירה מזמינה את החבר שישן אצלה?

"אני גרה בדירת שותפות, כולנו דתיות ולאחת יש חבר שמדי פעם בא לישון אצלה. לא נעים לי להעיר ולהגיד לה איך לחיות, אבל גם הסיטואציה לא נעימה לי. יש בעיה הלכתית במקרה?".

צילום: shutterstock

הרב יובל שרלו השיב: "אחלק את תשובתי הקצרה לשני חלקים. חברה שלך לא מתנהגת כשורה. איני נכנס כעת לסוגיות 'בין אדם למקום' וההכרעה שלה כיצד היא רוצה לעמוד מול הקב"ה, אלא בשאלת 'בין אדם לחברו' כלפי החברות האחרות בדירה. מותר לכן לבקש ממנה ולהסביר את חוסר הנעימות שלכן, ואת הכללים שלאורם אתן חושבות שצריך לחיות בדירה. אפשר שאם תעשו את זה לא כמאבק וכמלחמה, אלא בשיחה פתוחה וכנה ביניכן, הדבר ישתנה". 

"את לא צריכה לצאת מהדירה כשהוא נמצא. בלשון המשנה, הוא בא בתחומך ולא את באה בתחומו. אבל יהיה נכון להתאמץ כדי שלא זו תהיה המציאות שאתן חיות בה".