דניאל זמיר: "אין דבר שדתיים יותר מפחדים ממנו מהומואים. מלסביות, הרבה פחות"

לאחר מספר מקרים בהם נדחה בבתי הכנסת על ידי הציבור הדתי, הזמר תוקף בריאיון, "הומו זה הפחד הקמאי אצל דתיים, מהכי לייט ועד הכי חרדים. זה הפחד מהרס המשפחה, זה שלא תביא נכדים" | מנגד הוא קובע כי לא יחזור בשאלה: "אני באמת אדם מאמין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/21 14:25 יב באלול התשפא

דניאל זמיר: "אין דבר שדתיים יותר מפחדים ממנו מהומואים. מלסביות, הרבה פחות"
דניאל זמיר, צילום: צילום: Ido Izsak-cc-by-sa

זמר הג'אז הבין-לאומי דניאל זמיר הכריז לפני כשנה כי יש לו משיכה מינית לשני המגדרים, ומאז נראה כי הוא לא מפסיק למשוך לכיוונו אש. בחודש שעבר פרסם כי לא נתנו לו להתפלל כחזן ולהגיד קדיש על סבתא שלו: "הגבאי (בלחש, אחרי התפילה כמובן): 'מחילה, אנשים אמרו לי שיצאת מהארון אז אסור לך להיות חזן'". חודשיים קודם לכן פרסם על מקרה בו סורב לעלות לתורה על ידי גבי בית כנסת בשומרון. 

בריאיון שפורסם הבוקר (ו') במוסף עיתון הארץ, תקף הזמר את הציבור הדתי אליו הצטרף במהלך השנים בהן חזר בתשובה. "אין דבר שדתיים יותר מפחדים ממנו מאשר הומואים. מלסביות, אגב, הרבה פחות. הומו זה הפחד הקמאי אצל דתיים, מהכי לייט ועד הכי חרדים. זה הפחד מהרס המשפחה, זה שלא תביא נכדים", קבע זמיר בנחרצות.

"אני פשוט שבור מזה. אני הולך לבית כנסת הזה בשביל סבתא שלי עליה השלום להגיד את הקדיש, וכל יום אני צריך לראות מי יעשה לי את הפיגוע מול כולם. למי יש כוח לזה? זה שובר אותי כי אני מבין שאין לי לאן ללכת".

מנגד ציין זמיר, כי אינו רוצה לעזוב את הציבור הדתי מכיוון שהבעיה היא לא שלו. "אני לא רוצה לעבור קהילה. באיזשהו מקום זה לפספס את הנקודה, כי הבעייתיות היא לא שלי. אני לא מוכן להיות מודר מהעם הזה או להיחשב טיפה פחות מכל יהודי אחר. הרי כל יהודי הוא חוטא".

"חבר שאל אותי למה אני מתראיין. אמרתי לו שאני רוצה להדהד את זה. אמרתי שאני נמשך לגברים, לא בחרתי בזה. זה כמו שתאשים אותי שלא שמעתי קול שופר כי אני חירש, או שתסקול אדם קטוע ידיים כי הוא לא יכול להניח תפילין". זמיר הבהיר את ההשוואה שעשה בין נכויות פיזיות לזהות מינית: "אני שמח עם מי שאני, אבל לא בחרתי בזה".

זמיר הכריז בריאיון כי למרות הכל אין לו כל כוונה לעזוב את הדת. "אני באמת אדם מאמין. לחזור בשאלה היה פותר לי את כל הבעיות בחיים. אמרתי את זה גם לרוני קובן כשהוא שאל אותי איך אני יכול להכיל שני קטבים מאוד מנוגדים? התשובה היא שאתה צריך למתן באופן גורף אחד מהם: או שתהיה דתי ותדחיק את ההומואיות שלך, או שתהיה הומו ותמתן מאוד את הדתיות שלך. זה מה שעושים בקבוצות של הומואים דתיים".

"אני לא שם. אני מניח ארבעה זוגות תפילין כל יום, לא פספסתי תפילה אחת מאז שאני דתי, לא חיללתי שבת אחת. אחרי שהתגרשתי היתה לי חברה והיא היתה טובלת במקווה", חתם זמיר את הנושא.