• וַיֵּלֶךְ אִתּוֹ לוֹט

    "לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ:" - מה גרם לאברהם להתעכב בקיום מצוות "לך לך"?

    הרב כרמיאל כהן

    10/11/05 00:00

  • יד ה' משיבה למסלול

    הסיפור הראשון המסופר על אברהם אבינו, לאחר הבחירה בו ועלייתו לארץ ישראל, הוא סיפור ירידתו למצרים ופרשת "אחותי את" הכרוכה עמו...סיפור זה מעמידנו בפני תמיהה רבתי על התנהגותו של אברם אבינו מן ההיבט המוסרי; כיצד זה עלתה בדעתו תוכנית להצלת עצמו על-חשבון הפקרת אשתו?

    הרב יהודה גלעד

    21/10/04 00:00

  • לך לך מארצך, וממולדתך ומבית אביך

    ציוויו של הקב"ה לאברהם, "לך לך מארצך, וממולדתך ומבית אביך", נתפש במסורת חז"ל כאחד הניסיונות הקשים שבהם נתנסה. השילוש שבראש הפרשה, מבטא את קושי הניתוק ועצמתו: ניתוק מהארץ הפיזית, ניתוק מארץ המולדת, מהעבר הלאומי ומורשתו, וניתוק אישי מבית האב – מהמשפחה והידידים.

    ד''ר עו''ד אביעד הכהן

    21/10/04 00:00

  • ''הציץ עליו בעל הבירה'' - לפרשת לך לך

    עד עכשיו היה אברהם חלק מבית אביו, מן העולם האלילי של אותה תקופה, וכעת נדרש אברהם לצאת מעולמו זה, "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך". "והשתחוי לו" - יש לאברהם יעוד ותפקיד בעולם, ועליו לגלות את יופיו לבני העולם. שוב אין הוא חלק מכל העולם, אלא הוא נפרד מן העולם, כדי לגלות את יופיו לבני העולם - את האמונה בה'. לפרשת לך לך.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    21/10/04 00:00

  • כי לא יטוש ד' עמו ונחלתו לא יעזוב

    נכון לעכשיו, תוכנית ההתנתקות של שרון היא לפי דבריו ודברי יועציו פרי של ניתוח המצב הריאל-פוליטי: אנו עומדים מול מתקפת טרור מתמשכת המתישה את העם, ומול לחצים הולכים וגוברים של העולם ובפרט אירופה וארה"ב, הפועלים על פי "מפת הדרכים" שמטרתה להקטין את מדינת ישראל, להחלישה ולהקים מדינה עוינת בלב לבה של ארץ ישאל, לא יקום ולא יהיה.

    הרב דב ביגון

    19/10/04 00:00

  • מדוע מזכירים את בני ר' פפא בסיום מסכת? - לפרשת לך לך

    אמונתו של אברהם בהבטחת הקב"ה לזרע, היתה נגד כל הגיון ומציאות. האמת האלוקית היתה למעלה מן הכל. מי שהולך בדרכו ומוכן לומר דברים שהוא מאמין בהם אף כי הסביבה אינה יכולה לקבלם - לו צדקה ודבריו סופם להתקבל. - לפרשת לך לך

    הרב יהשוע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    06/11/03 00:00

  • מה בין ציונות מגשימה לבין ציונות רעיונית

    "תיאור יציאתם של אברם ומשפחתו מחרן נאמר: "ויצאו ללכת ארצה כנען ויבואו ארצה כנען." מדוע נדרש המקרא להזכיר הן את יציאתם מחרן לארץ כנען והן הגעתם לארץ כנען?..."

    יואל רפל

    06/11/03 00:00

  • במה אדע כי אירשנה

    שתי שאלות שואל אברהם אבינו את ה' בפרקנו על שתי ההבטחות – הבטחת הזרע והבטחת הארץ , אלא שיש הבדל גדול בשאלות וממילא גם בתשובות.

    יחיאל צור רב הקבוץ הדתי בית רימון

    06/11/03 00:00

  • אברהם והגר

    אברהם והגר? רבות דובר על הזוג המופלא והאלוקי, אברהם ושרה -- על מידותיהם ומעשיהם שהם סימן לנו, זה שלושת אלפים שש מאות שנה.... אז מה הקשר בין אברהם להגר?

    מאת חנוך ובר, רואה חשבון

    06/11/03 00:00

  • פרשת לך לך

    מה היתה ארצו של אברהם, ומה היתה מולדתו? ואיפה זה "קדם" (ויסע לוט מקדם)?

    הרב ישראל רוזנברג

    05/11/03 00:00

  • פרשת לך לך

    בפרשת לך לך מועמדים אנו בפני פרדוקס מקראי: פרדוקס האוניברסליזם והייחודיות. התורה מלמדת אותנו את המונותיאיזם, את האמונה באל אחד…והנה המבשר הגדול של המונותיאיזם, נקרא להיות אב לעם חדש ולעזוב את ארצו ומולדתו כדי לבוא אל ארץ הייעוד.

    פרופ' שלום רוזנברג

    01/09/03 00:00

  • אברהם ושרה

    פרשת לך לך מספרת לנו על הזוג הראשון של האבות והאמהות של עם ישראל. על הזוג הראשון והמשמעות בשבילנו.

    ירחם שמשוביץ

    01/01/03 00:00

  • דע מאין באת ולאן אתה הולך

    אברהם מצווה בפרשת השבוע - פרשת לך לך - ללכת. מה משמעות הציווי ? ואם המטרה היתה מושגת ברגע שהיה ממלא אותה כפשוטה ?

    ירחם שמשוביץ

    01/01/03 00:00

  • ארץ יעוד ולא מקלט

    בפרשת לך לך אברהם מקבל ציווי - הציווי הוא לא סתם ליציאה אלא למציאת יעוד.

    הרב רצון ערוסי

    25/12/02 00:00

  • מעשה שרה

    מתוך מעשה שרה שבפרשת לך לך, מסביר הרב אבינר את ענין הכבוד בין בני זוג.

    הרב שלמה אבינר

    25/12/02 00:00

  • ככה בונים עם

    למה הדבר דומה? לזרע הנזרע באדמה ונרקב, וכשמתחיל לצמוח מחדש בתור עץ - הריהו קולט אל תוכו חומרים מן הסביבה ומשתמש בהם לצמיחתו. יכולת הקליטה מן החוץ ללא הריסת העצמיות - היא ביטוי לכך שנבנה עם בעל ערך עצמי נעלה.

    הרב יהושע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    19/12/02 00:00