האם התחבורה הציבורית בשבת תחזור לפעול?

לאחר הודעת עיריית תל אביב כי המיזם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ישוב לפעול, תוקף יו"ר דגל התורה, ח"כ גפני: "תחבורה ציבורית בשבת - פעולה מרגיזה שעלולה למנוע את החזרת המשק לעבודה ולפגוע במאבק בקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 13:08 יח בסיון התשפ

האם התחבורה הציבורית בשבת תחזור לפעול?
יפעלו בשבת?, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בעקבות הודעת עיריית תל אביב כי המיזם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת ישוב לפעול, אמר יו"ר דגל התורה, ח"כ גפני: "הפעלת תחבורה ציבורית בשבת - פעולה מרגיזה שעלולה למנוע את החזרת המשק לעבודה ולפגוע במאבק בקורונה"

מנכ"ל עמותת 'אחיעד', יצחק וסרלאוף, פנה היום (ד') גם הוא לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בדרישה להפסיק את חילול כבוד השבת בפרהסיא מצידה של עיריית תל אביב.

במכתב שנשלח, מציין וסרלאוף את דבריו של ראש עיירית תל אביב הראשון, מאיר דיזנגוף, ביחס לחשיבות שמירת השבת בפרהסיא הציבורית: "כמי שעומד בראשה של העיר העברית הראשונה, בוודאי מוכרים לך דבריו של ראש העיר הראשון של תל אביב, מאיר דיזנגוף ז"ל, ביחס לקדושת השבת. בעצרת שהתקיימה בעיר בשנת 1933, אמר דיזנגוף קבל עם ועדה: "אין כאן שאלה שבדת בלבד, אלא שאלה ציבורית ולאומית. לכל עם ועם יש מסורת של השקפות, אמונות, מנהגים – השומרת עליו... אוי לו ליחיד ואוי לו לקיבוץ שייבדל מתוך עמו. עלינו להישמר מחילול שבת בפרהסיה. יותר מאשר בעיר של עכו"ם (עובדי כוכבים ומזלות), זקוקה העיר העברית הראשונה לחותם יהודי מיוחד".

המכתב שנשלח לחולדאי

המכתב שנשלח לחולדאיצילום: עמותת אחיעד

כמו כן מציין בדבריו וסרלאוף את הדברים שפורסמו בכרזה רשמית מטעמה של עיריית תל אביב כאשר דיזנגוף עמד בראשה, בה נכתב במפורש: "ואלו הם דרישותינו לציבור: האוטובוסים הציבוריים, גם אלו השייכים למושבות, מתבקשים לא לנסוע ברחובות תל אביב בימי שבת וחגים".

וסרלאוף חותם את מכתבו: "דבריו המאלפים של דיזנגוף, בעינם עומדים. השבת היא סמל לאומי, שאיחדה ושמרה על זהותו של עם ישראל משך אלפי דורות. בשמי ובשמם של תושבים רבים בתל אביב, אני מבקש ממך: אנא, אל תפגע בקדושת השבת".