עימות חריף בוועדת הכספים: "אתה לא מוכן לשמוע, לא באת להקשיב"

שר האוצר כ"ץ הגיע לדיון בוועדת הכספים בנושא התמריץ לבעלי העסקים שהוציאו עובדים לחל"ת, וספג אש מהאופוזיציה, אך גם משורות מפלגתו, כשח"כ ניר ברקת תקף: "אתה לא מקשיב לציבור" | צפו בבלאגן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/06/20 12:45 טז בסיון התשפ

עימות חריף בוועדת הכספים: "אתה לא מוכן לשמוע, לא באת להקשיב"
ניר ברקת נגד ישראל כ"ץ, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עימותים בוועדה. שר האוצר, ישראל כ"ץ, הצטרף לדיון ועדת הכספים בנושא הצעת חוק מענק לעידוד תעסוקה, במסגרת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק עוסקת בתמריץ כספי למעסיקים, אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר.

בדיון התעורר ויכוח נוקב, כאשר השר כ"ץ הודיע כי הוא מתנגד לשינויים מהותיים שהעלו חברי הוועדה: "אני מעדיף עם השינויים שהועלו בפני, שהחוק לא יעבור, אני לא מוכן להוריד את שכר המינימלי שנקבע, גם ככה הוא נמוך מאוד. הורדה מתחת לזה תגרום למניפולציות, ולהורדת שכר מצד מעסיקים. גם לעניין הקדמת המענק ל-19 באפריל זה לא ישים, נאלץ להתחיל מתחילת החודש. גם לגבי מענק מלא מה-27 למאי זה לא ישים, אין לנו בעיה שהמסעדות ירשמו את העובדים מה-1 ביוני. אם יהיו בעיות עם יישום החוק, אין לי בעיה שנגיע לכאן לעשות תיקון, אבל אני לא רואה שזה ילך לכך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אז למה אתה בא לכנסת אם הכנסת חסרת חשיבות?" ח"כ ניר ברקת הצטרף: "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק, מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10 אחוז זה מי שיחזור".

שר האוצר השיב אש: "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל ומהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב זה  החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה". 

ניר ברקת נגד ישראל כ"ץ בוועדת הכספים

ניר ברקת נגד ישראל כ"ץ בוועדת הכספיםצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקת המשיך במתקפה: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר". ובהמשך הצטרף גם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לביקורת על שר האוצר: "מבקש השר לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו. אנחנו רוצים לעשות זאת בהסכמה, אם אתה בא מראש ואומר שאתה לא מסכים לשום דבר מהותי".

ברקת, שכזכור קיבל הבטחה מנתניהו לכהן כשר האוצר, לא חסך במילים: "אתה לא מקשיב להערות שלי ולהערות של הציבור. אני חושב שיש דברים טובים יותר ויש תיקונים מהותיים לעשות בחוק הזה, חבל שאתה לא מקשיב. הריי ברור שאני תחת משמעת קואליציונית, אבל אל תאיים. אתה לא מאיים. אתה לא מקשיב למה שאנשים אומרים, לחברי סיעתך".

ח"כ סמוטריץ': "אז יהיה פיליבסטר של שבועיים". ח"כ ינון אזולאי: "אתה לא נותן לנו להעיר אפילו, אנחנו יכולים להעיר את הערות שלנו". ח"כ כ"ץ: "יש קואליציה והיא צריכה להצביע במסגרת הקואליציה". 

במטרה להרגיע את הרוחות, הוציא יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני את הוועדה להפסקה קצרה.