ברקע המשבר הכלכלי: עיריית ת"א קנסה את בעלי הממפיס שלא אכף הנחיות

אורי מלמד חזר לפתוח את מסעדת הממפיס המקומית, אלא שפקח של העירייה שהגיע למקום נתן לו דו"ח של 1,000 ש"ח בגלל שאדם ללא מסיכה נכנס לקבל שירות. מלמד: "זה רשמי, עונת הציד החלה". עיריית תל אביב: "העסק לא קיים את הנחיות התו הסגול"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/06/20 09:48 יא בסיון התשפ

ברקע המשבר הכלכלי: עיריית ת"א קנסה את בעלי הממפיס שלא אכף הנחיות
ארכיון, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

בעלי מסעדת ה"ממפיס" בתל אביב, אורי מלמד, פתח את העסק שלו לאחר ההקלות שניתנו על ידי משרד הבריאות, וזאת לאחר שבועות ארוכים בהם לא הכניס כסף. אלא שעל מלמד נחת עול כלכלי נוסף, בדמות קנס של 1,000 ש"ח שקיבל מפקח של עיריית תל אביב, וזאת בשת העובדה שמלמד לא מנע כניסת אדם למקום שלא חבש מסיכה, כאשר הפקח אף אומר לו "לא הייתם צריכים להיות עצמאיים". מלמד שיתף את הסיפור, בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו.

בפוסט שהעלה מלמד לחשבון הפייסבוק שלו, הוא מתקומם על נתינת הדו"ח לבעל עסק שמנסה לקום על רגליו מהמשבר הכלכלי אליו נקלע, תוהה כיצד הוא אומר לאכוף את הנחיות משרד הבריאות לבדו, ושולח מסר לראש העיר: "תודה לך רון חולדאי, שלושה חודשים נחתם לכם בסבבה בבית עם משכורת מובטחת על חשבון הארנונה המטורפת שלנו. מבחינתנו יכולתם להמשיך לנוח, רק מה, כנראה שקשה לכם לשרוד שלושה חודשים בלי כסף מדוחות מטונפים על בעלי עסקים שגם ככה על סף קריסה. בקיצור, זה רשמי. עונת הציד החלה".

הבוקר התראיין מלמד לגל"צ, והמשיך לתקוף את העיירה, ולתהות כיצד הוא אמור לאכוף עצמאית את ההנחיות. "וויתרתי על הניסיון להבין מה הרשויות רוצות. אבסורד שמצפים מעסקים קטנים לממן פיקוח".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, בעלת העסק (גברת מלמד) לא קיימה את הנחיות התו הסגול והעניקה שירות לאדם בעסק שאינו חובש מסיכה, לא תלתה מודעות במקומות בולטים בעסק לגבי ההנחיות, לא סימנה מרחק של שני מטר בין לקוח ללקוח ואף התנהגה בזלזול וקיללה את הפקח"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן