סערת התלמידה בתחתונים: ייתכן והאם שלחה אותה כך בכוונה

תפנית מפתיעה בפרשה שעוררה סערה, מורה בבית הספר ראתה כי האם החליפה לבתה את הבגדים מחוץ לבית ספר. האם צילמה את בתה כשהיא לבושה בתחתונים, אך שלחה אותה לכיתה עם מכנסיים קצרים. עדות המורה נבדקה בבדיקת פוליגרף ונמצאה דוברת אמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 21:29 ב בסיון התשפ

סערת התלמידה בתחתונים: ייתכן והאם שלחה אותה כך בכוונה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סערת הילדה ששהתה בתחתונים בבית הספר - מפנה בעלילה. כזכור פרצה סערה ברחבי הארץ לאחר שמחנכת כיתה ב' בבית ספר "לס" אילצה תלמידה להלך בבית ספר כשהיא לבושה רק עם תחתונים. אלא שעדות של מורה אחרת בבית הספר מגיעה עם עדות שהופכת את עלילת הסיפור. על פי העדות התלמידה הייתה לבושה בכלל במכנסיים קצרים מתחת לחולצה, ובסוף היום האם שראתה את בתה לבושה כך הפשיטה בעצמה את מכנסיה וצילמה את בתה כשהיא לבושה רק בתחתונים. 

עדות זו בעצם מראה כי כי האם יצרה פרובוקציה שלא הייתה בכלל, ושעדות המורה כי התלמידה אכן לבשה מכנסיים קצרים מתחת לחולצה היא נכונה. עורך הדין אורון שוורץ שמייצג את המחנכת, אמר כי העדות החדשה של המורה האחרת נשלחה לבדיקת פוליגרף פרטית, ויצאה דוברת אמת. בפוליגרף נשאלה המורה מספר שאלות ביניהן: "האם ראית את הילדה עם המכנסיים שדומים למה שאימא של הילדה העלתה פייסבוק?" התשובה הייתה שלילית. לשאלות "האם ראית את הילדה לבושה חולצה לבנה עת שהופשטה בכוח על ידי האימא" ו-"האם ראית את אימא של הילדה מפשיטה אותה בכוח בבית הספר" שתי התשובות היו חיוביות. 

כזכור, גרסת הסיפור, לאחר בדיקה של משרד החינוך, היא כי מורת התלמידה שוחחה עם האם ואמרה לה כי השמלה, ללא השרוולים, איתה הגיעה בתה לבית הספר אינה עומדת בקוד הלבוש. המורה הבינה מאם הלידה כי לילדה יש מכנסיים מתחת לשמלה, ושלחה אותה להחליף לחולצת בית ספר תקנית באופן עצמאי.

הילדה חזרה לכיתתה, אולם המורה לא בדקה את אורך המכנסיים שהילדה לבשה מתחת לחולצה מפאת צנעת הפרט והסתמכה על דבריה של האם שטענה כי הילדה לובשת מכנסיים קצרים. לדברי המחנכת, הילדה לא התלוננה ולא קיבלה תגובות שליליות על הופעתה והמשיכה את יום הלימודים כרגיל. בסיום היום, הגיעה האם לשער בית הספר כדי לאסוף את בתה. היא צעקה לעברה של מחנכת הכיתה וכינתה אותה בשמות גנאי, לאחר שטענה כי בתה הייתה לבושה בתחתונים וחולצה בלב. 

  

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן