סערת התלמידה בתחתונים | משרד החינוך: "היה מקום לגלות גמישות, אירוע מצער ומיותר"

משרד החינוך ערך בדיקה לבירור הנסיבות שהובילו ילדה בת 7 לשהות בתחתוניה לאורך יום הלימודים. לאחר בדיקה עלה כי מורת התלמידה לא הבחינה בכך שהילדה ללא מכנסיים, אך טעתה בשיקול דעתה בכך שהותרה לה להחליף את שמלתה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/05/20 20:31 כז באייר התשפ

סערת התלמידה בתחתונים | משרד החינוך: "היה מקום לגלות גמישות, אירוע מצער ומיותר"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סערת הילדה ששהתה בתחתונים בבית הספר - שלב ההתנצלות. משרד החינוך מודיע הערב (ה') כי לאחר בדיקה שערך מול הנהלת בית הספר "הס" בו למדה התלמידה, עולה כי על מורת התלמידה היה מקום לגלות יותר סלחנות כלפי הילדה ולא לשלוח אותה להחליף את השמלה איתה היא הופיעה לבית הספר, במה שגרם לילדה לשהות בתחתונים עד לסוף יום הלימודים. 

"היה מקום לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר של התלמידה ונוכח העובדה כי "הפרת המשמעת" לא הייתה חמורה (הילדה הגיעה לבית הספר עם בגד אחיד בצבעו ועליו סמל בית הספר). עם זאת, הצוות סבור שמדובר באירוע מורכב, אך מצער ומיותר, שגרם לפגיעה רבה בתלמידה במשפחתה, במחנכת ובבית הספר. האירוע מעלה צורך מערכתי לדיון ולחידוד סוגיות הקשורות בהפעלת שיקולי דעת, במידתיות וברגישות גם כשמדובר באכיפת נהלים. יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות, רגישות להתנהלות נכונה כך שאירועים כאלו לא יישנו בעתיד"

על פי הממצאים שעלו מבדיקת משרד החינוך, עולה כי מורת התלמידה שוחחה עם אמה ואמרה לה כי השמלה איתה הגיעה לבית הספר, ללא שרוולים, אינה עומדת בקוד הלבוש. המורה הבינה מאם הלידה כי לילדה יש מכנסיים מתחת לשמלה, ושלחה אותה להחליף לחולצת בית ספר תקנית באופן עצמאי.

הילדה חזרה לכיתתה, אולם המורה לא בדקה את אורך המכנסיים שהילדה לבשה מתחת לחולצה מפאת צנעת הפרט והסתמכה על דבריה של האם שטענה כי הילדה לובשת מכנסיים קצרים. לדברי המחנכת, הילדה לא התלוננה ולא קיבלה תגובות שליליות על הופעתה והמשיכה את יום הלימודים כרגיל. בסיום היום, הגיעה האם לשער בית הספר כדי לאסוף את בתה. היא צעקה לעברה של מחנכת הכיתה וכינתה אותה בשמות גנאי. המחנכת מצידה פנתה לאם בניסיון לשוחח עמה ולהגיע לדיאלוג , אך האם סירבה.

נזכיר, כי הסערה התחוללה שלשום לאחר שהאם הגיעה לקחת את ביתה מבית הספר וגילה אותה כשהיא לבושה בחולצה ותחתונים. האם הזועמת טענה כי המורה השפילה את ביתה וגרמה לה לצער רב, ומוקדם יותר היום הודיע ראש העיר פתח תקווה כי הילדה תעבור בית ספר לאור בקשת המשפחה.