ההתכתבויות החשודות של כחלון והשופטת: "מתגעגעת"

השופטת אסתר כרייף, נגדה הוגש כתב אישום בפרשת אפי נווה, נחקרה בחשד לקשר אישי פסול עם שר האוצר משה כחלון, בעקבות התכתבויות ווטסאפ בינה לבין השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/20 21:51 ח בשבט התשפ

ההתכתבויות החשודות של כחלון והשופטת: "מתגעגעת"
שר האוצר כחלון. התכתבות חשודה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

האם זו ההתכתבות שהביאה לפרישתו של שר האוצר, משה כחלון, מהחיים הפוליטיים? במסגרת פרשת השופטת אסתר כרייף, נגדה הוגש לאחרונה כתב אישום בפרשת אפי נווה, נחקרה במשטרה בחשד שנבחרה לתפקיד בזכות קשר אישי פסול, עם שר האוצר, משה כחלון. הפרטים, והתכתבות ווטסאפ בין השופטת לשר, נחשפו הערב (ב') בחדשות 13.

החוקרים גילו שכרייף מחקה התכתבות ווטסאפ בינה לבין שר האוצר, אך הצליחו לשחזר אותה, לאחר שהתעורר החשד כי בין השניים היה קשר קרוב. בכתבה נחשף כי כחלון התקשר למי שעמד בראש לשכת עורכי הדין, אפי נווה, והבהיר לו כי הוא תומך במינויה של כרייף, כל זאת בזמן הפגישה בינו לבין כרייף.

באחת ההתכתבויות שנחשפו כתבה כרייף לכחלון: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה", והוסיפה כי "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך".בפעם אחרת כתבה לו: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה. אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך". את המילים האלה הסבירה כרייף לחוקרים: "זה אמוציונלי. 'לא אאכזב', הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועת. זה שאני אדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו הייתה הבעיה". על הודעות אחרות הסבירה כרייף כי "אין קונוטציה למשהו לא מוסרי וסקסיסטי. הראש שלכם עובד שעות נוספות".

מלשכתו של שר האוצר משה כחלון נמסר בתגובה לחדשות 13 כי "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים".

מטעמה של השופטת אסתר כרייף נמסר: "כבוד השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדות כמקובל ועל פי חוק. למעשה כחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה. מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי ונועדה לשמור על פרטיותו ולמנוע את רמיסתה".