אפי נווה התפטר מתפקידו

יו"ר לשכת עורכי הדין, החשוד המרכזי בפרשת השחיתות החמורה בוועדה למינוי שופטים, התפטר היום מתפקידו . "אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה" כתב

חדשות כיפה מערכת כיפה 17/01/19 15:17 יא בשבט התשעט

אפי נווה התפטר מתפקידו
אפי נווה (במרכז) מובא לדיון בהארכת מעצרו, צילום: Koko/POOL, פלאש 90

עו"ד אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין, הודיע היום (ה') על התפטרותו מהתפקיד. נווה נמצא בלב פרשת השחיתות במערכת המשפט, והוא החשוד המרכזי בפרשה המסעירה את מדינת ישראל בכלל ואת מערכת המשפט בפרט. 

"אני מודיע בזה על התפטרותי מתפקידי כראש לשכת עורכי הדין. החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי." הודיע עו"ד נווה, שנעצר ושוחרר אמש למעצר בית של שמונה ימים.

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים למשטרה, ועורר חשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום לפני כמה שנים, ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם. נטען כי המדובר במתן שוחד מיני ובקבלת טובות הנאה. רוב פרטי הפרשה אסורים עדיין בפרסום, ושתי חשודות נוספות, שופטת ועורכת דין, נעצרו גם הן ושוחררו בתנאים מגבילים.

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בתגובה: "התפטרותו של אפי נוה הייתה צריכה להתרחש מזמן והיא נעשית רק בלית ברירה ואחרי שגרר עמו את לשכת עורכי הדין ואת הוועדה למינוי שופטים בזפת ובנוצות. נוה התפטר אך הנזקים שגרם עצומים וכעת על לשכת עורכי הדין לעשות חשבון נפש האם היא גוף אינטרסנטי ומניפולטיבי או גוף המהווה סמן דמוקרטי וחיובי בנוף המשפט והחברה בישראל.
מסקנה נוספת היא שאל ליו"ר לשכת עורכי הדין לכהן בוועדה למינוי שופטים, כיוון שניגוד האינטרסים הוא בוטה, ולא יתכן שמועמדים לשיפוט ושופטים יהיו נתונים לחסדיהם, שמי שביום שאחרי המינוי או הקידום יחרצו את גורלם וגורל לקוחותיהם".