הראשון שזיהה: מוטי יוגב היה שם כל הזמן, רק שאנחנו לא ראינו

בשיחות סגורות הרב דרוקמן משבח אותו ואנשי המרכז מצהירים שיצביעו לו במקרה שתהיה התמודדות. ח"כ מוטי יוגב עבר שינוי או שאולי רק עכשיו אנחנו מצליחים להבין אותו?

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/12/19 15:51 א בטבת התשפ

הראשון שזיהה: מוטי יוגב היה שם כל הזמן, רק שאנחנו לא ראינו
ח"כ מוטי יוגב, צילום: Gili Yaari/Flash90

חבר הכנסת מוטי יוגב  נכנס לתודעה הציבורית לפני יותר מחמש שנים כשאמר שצריך "לעלות עם דחפור D9 על בית המשפט העליון". פליטות הפה של יוגב לא נגמרו בזה, לאחר שבנט ושקד עזבו את הבית היהודי לטובת הימין החדש, היתה ליוגב התבטאות מקוממת במיוחד בראיון לגלי צה"ל: "לא רק שהוא נטש את הבית הפוליטי של הציונות הדתית עם חובות כבדים, תוך שהוא אנס את הבית היהודי בבחירות הקודמות, הוא מסתובב עכשיו וקורא לציונות הדתית להצביע לו". מאז הוא נודע כמרואיין עם פליטות פה שהופכות כל ראיון שלו למטעמים, אך יוצרות בלאגן בתוך המפלגה. 

ליוגב יש צד נוסף, שלאחרונה ניתן לשים לב אליו ביתר שאת. למרות שהוא נחשב לח"כ ימני ביותר הוא מצליח לשתף פעולה עם חברי כנסת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, כמו ח"כ איציק שמולי, ולקיים איתם כנסים בנושאיים אזרחים לאוכלוסיות מעוטות יכולות ונחשב לאחד מחברי הכנסת החברתיים במשכן. 

זה לא סוד שלמוטי יוגב יש מערכות יחסים בעייתיים עם יושבי הראש של הבית היהודי, כאשר בסוף הקדנציה של בנט בבית היהודי יוגב היה מראשוני מתנגדיו. חוסר שביעות הרצון מההנהגה המשיכה גם לאנשי לשכת הרב רפי, כאשר אחרי מערכת הבחירות הראשונה סירבו בלשכה לתת ליוגב תפקיד בכיר וזאת למרות שהוא מיקומו ברשימת המפלגה. בתגובה יוגב פוצץ ישיבת הסיעה ומאז היחסים הלכו והחמירו. 

הראשון והשני | הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגב

הראשון והשני | הרב רפי פרץ וח"כ מוטי יוגבצילום: יח"צ

בשבועות האחרונים, במיוחד מאז שהרב רפי חתם על הסכם עם עוצמה יהודית, הוא הפך להיות הדמות המתונה והמאחדת. בשיחות סגורות הרב חיים דרוקמן משבח את יוגב וטוען כי הוא הראשון שזיהה שהחוקה הדרקונית שיו"ר הבית היהודי הקודם, נפתלי בנט, יצר הפכה את היו"ר לדיקטטור בלי יכולת של המרכז לפקח על ההחלטות שלו. הדברים של הרב מגיעים בעקבות ההפצרות של חברי המרכז לקיים כינוס מרכז, אולם לפי שעה הן לא נענות בחיוב. גם ביחס ללשכת שר החינוך הנוכחי, רבים טוענים כי יוגב צדק כל העת כשנאבק באנשי הלשכה וספג השפלות רבות מצידם לנוכח כך. 

כיום, חברי מרכז שונים רוצים לקיים בחירות דמוקרטיות במרכז הבית היהודי ומצהירים כי בבחירה בין הרב רפי ליוגב, הם יצביעו לאחרון, אולם השאלה המרכזית היא האם יוגב יצליח לקחת את הכוח שקיבל מהעם ותעל אותו לכדי מעשה או שהדברים יישאר בגדר דיבורים בלבד.