התפוצצה ישיבת סיעת הבית היהודי

ממידע שהגיע לחדשות כיפה עולה כי ח"כ מוטי יוגב עזב את הישיבה בזעם, לאחר שחש כי הוא נדחק מהנהלת הסיעה. גורמים בסביבתו של יוגב: "מי שניסה לסכסך בין סמוטריץ' לרב רפי מנסה עכשיו לסכסך בין יוגב לרב רפי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 07/05/19 13:35 ב באייר התשעט

התפוצצה ישיבת סיעת הבית היהודי
ח"כ מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרע בבית היהודי. ישיבת סיעה של מפלגת הבית היהודי, עם יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ, פוצצה על ידי ח"כ מוטי יוגב. 

ממידע שהגיע לחדשות כיפה עולה כי הסיבה לפיצוץ - אי התחשבות מצד הנהגת הבית היהודי במיקומו של יוגב במפלגה, והצלחתו בבחירות המקדימות לרשימת הבית היהודי. גורמים בכירים במפלגה טענו כי הסיבה לפיצוץ היא בשל ההחלטה שלא למנות את יוגב לתפקיד בכיר, למרות מיקומו הגבוה במפלגה. 

בסביבתו של ח"כ יוגב מסבירים כי לא מדובר במחלוקת על תפקידים, (יוגב ככל הנראה יקבל תפקיד של סגן שר, כפי שפרסמנו אמש בכיפה), אך טוענים כי יוגב נדחק מרמת קבלת ההחלטות במפלגה, על אף הוותק שלו. יש לציין כי יוגב הוא למעשה בעל הניסיון הרב ביותר במפלגה ובסיעה בכלל, אך נראה כי במפלגה לא משתמשים בניסיון שלו.

בסביבתו של ח"כ מוטי יוגב אומרים: "מי שניסה לסכסך בין סמוטריץ' לרב רפי מנסה עכשיו לסכסך בין יוגב לרב רפי. וכמו ששם הוא לא הצליח גם כאן הוא לא יצליח".

ח"כ מוטי יוגב מנסה להוריד את גובה הלהבות ומוסר: "ערב יום הזיכרון, איני עוסק בנושאים אלו. בשעות אלו עם ישראל מתכונן להתאחד ולהתייחד עם חללי מערכות ישראל ואנו עם כל עם ישראל". 

ערב הבחירות ביקר ח"כ יוגב, שהגיע למקום הראשון בפריימריז של מפלגת הבית היהודי, והתמקם במקום השלישי בסיעת איחוד מפלגות הימין, בראיון לכיפה את התנהלות המפלגה בקמפיין והדרת בכירי המפלגה: "לא אכחיש שיש לי ביקורת שאת כולה אומר לאחר הבחירות. אני חושב שפחות מידי נעזרו בניסיוננו והכרותינו. אני מקווה שהדברים האלו השתנו. עברנו משבר גדול ואנחנו יוצאים לתקופה טובה. במשברים כאלו יש כל מיני תהליכים שחלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות". ח"כ יוגב הוסיף: "אצלנו מצביעים למפלגה ולא לראש מפלגה".

חברתו לסיעה ולמפלגה של יוגב, ח"כ עידית סילמן, צייצה בטוויטר בעקבות הפרסום: "לכל הבוחשים שמנסים לסכסך בין חברי מפלגת הבית היהודי, אנו עובדים יחד בשיתוף פעולה גם אם לפעמים יש חילוקי דעות. בנינו מסמך מו"מ ברור במטרה לצעוד קדימה!". כתבה סילמן.