בנט ושקד: צמצמנו בחצי את חובות הבית היהודי

ראשי 'הימין החדש' מגיבים לטענות לפיהן השניים השאירו את מפלגת 'הבית היהודי' בחובות ואומרים: "ההיפך הוא הנכון. מצבה הפיננסי של 'הבית היהודי' אינו מושפע כלל מהקמת 'הימין החדש'"

חדשות כיפה גלעד כהן 31/12/18 14:33 כג בטבת התשעט

בנט ושקד: צמצמנו בחצי את חובות הבית היהודי
נפתלי בנט ואיילת שקד ראשי "הימין החדש", צילום: יוסי זליגר פלאש 90

החובות מפלגת 'הבית היהודי': במפלגת 'הבית היהודי' טוענים כי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד עזבו את ראשות המפלגה כשהיא בחוב כספי. על פרסומים שונים, לידי יו"ר 'הבית היהודי' לשעבר, נפתלי בנט הגיע סכום כסף של כ-50 מיליון ש"ח. בנט, כך על פי הפרסום בחר שלא לכסות בסכום הכסף את חוב המפלגה. מיליונים מתוך החובות, כך על פי הפרסומים הם בכלל קנסות שהוטלו לאורך השנים על הבית היהודי - בגלל התנהלותו של בנט עצמו. 

במפלגת 'הימין החדש' הגיבו לטענות בקשר לחובות ואמרו כי "האמירות לפיהן בנט ושקד השאירו לבית היהודי חובות כספיים הינן ההיפך הגמור מהמציאות. גם בעת בחירות, כדאי להיצמד לעובדות." לפי ההודעה של מפלגת 'הימין החדש', בשנת 2012, עת הצטרפו השרים בנט ושקד למפלגת הבית היהודי, היקף החוב במפלגה עמד על כ-40 מיליון ש״ח. בשנים האחרונות צומצם החוב באופן משמעותי לפחות מ-20 מיליון ש״ח. 

תקף את ליברמן, בנט עם שרי הבית היהודי

השאירו חובות או צמצמו חובות?צילום: פלאש 90. הדס פרוש

"מדובר בחובות עצומים שצברה המפלגה לאורך עשרות שנים, ואלו צומצמו על ידי השרים בנט ושקד, ביחד עם המנכ"ל ניר אורבך, תוך שהם הפיחו חיים במפלגה, הציבו אותה בקדמת ההנהגה של מדינת ישראל והביאו אותה הן למספר קולות והן לתפקידים בממשלה שהמפלגה מעולם לא החזיקה בהם." 

לפיכך, בנט ושקד השאירו את הבית היהודי במצב טוב לאין ערוך מכפי שהיה עם הצטרפותם, וטרם הקמת מפלגת ׳הימין החדש׳ קיימו שורת פגישות במטרה להעביר את הנהגת המפלגה בתהליך סדור לידיים אמונות.

"זאת ועוד, תשלום מימון הבחירות השוטף של המפלגה נשאר כולו בידי הבית היהודי. לכן, ואת זאת אמר גם החשב הכללי של הכנסת, מר חיים אבידור, בדיון שהתקיים אתמול (א׳) בוועדת הכנסת, מצבה הפיננסי של הבית היהודי אינו מושפע כלל מהקמת הימין החדש."