ברטה שוורץ - ההרוגה השלישית בתאונת האוטובוס

הותר לפרסום: שם ההרוגה השלישית בתאונת האוטובוס הקטלנית, ברטה שוורץ. "היתה אישה עדינה וטובת לב" ספדה לה אימו של אחד התלמידים שלימדה. מעצר הנהג הוארך עד ליום חמישי

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/12/19 12:16 כו בכסלו התשפ

ברטה שוורץ - ההרוגה השלישית בתאונת האוטובוס
שוורץ ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

ברטה שוורץ,(71) היא ההרוגה השלישית בתאונת האוטובוס הקטלנית שאירעה שלשום (א') בצומת בדק, ושמה הותר היום לפרסום. שוורץ, ילידת הארץ, מתגוררת מזה שנים ארוכות בחו"ל, והייתה על האוטובוס יחד עם בעלה, ברוך שוורץ, שנפצע בתאונה.

סוזן צ'לדר שומן מפילדלפיה, שבנה למד אצל שוורץ בבית הספר היסודי, ספדה לה בחשבון הפייסבוק שלה. "היא אישה עדינה וטובת לב, שהייתה אהובה בקרב כל מי שפגש אותה", כתבה. "הייתי רואה אותה כמעט מדי שבוע בסניף הדואר, והיא תמיד בירכה אותי לשלום בלבביות ושאלה על אריק, גם אחרי כל השנים שעברו". 

"תמיד נדהמתי מכך שאחרי כל התלמידים שהיא הכירה לאורך עשרות שנים, היא ידעה איזה מהם הוא שלי", המשיכה צ'לדר שומן. "תהי נשמתה צרורה בצרור החיים". בפוסט נוסף כתבה: "מי ייתן והאישה שחלקה את ימיה עם כל כך הרבה מילדינו לא תישכח לעולם. נוחי על משכבך בשלום, ברטה". 

שמה של שוורץ הוא השלישי שהותר לפרסום, אחרי יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה, והיילי ורנברג, תושבת ירושלים בת 35. שם ההרוגה הרביעית טרם הותר לפרסום.

יוסף קהלני ז"ל עם אשתו שתבדל"א

יוסף קהלני ז"ל עם אשתוצילום: באדיבות המשפחה

היילי ורנברג ז"ל

היילי ורנברג ז"לצילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, מעצרו של הנהג באוטובוס, אלכסנדר לייבמן, הוארך אמש (ב') בארבעה ימים נוספים. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב, אך מכחיש כי שימוש בטלפון הנייד הוא שגרם לו לסטות מהנתיב ולהתנגש בתחנת הבטון. במשטרה חוששים שלייבמן עלול לשבש מהלכי משפט. מלבד ארבעת ההרוגים, נפצעו בתאונה הקטלנית 14 בני אדם נוספים, ורובם המכריע שוחררו לבתיהם.