החוקרים יחדרו לטלפון הנייד של נהג האוטובוס

החקירות סביב התאונה הקשה שאירעה בסמוך לנתב"ג נמשכות. החוקרים הוציאו צו המאפשר חדירה לטלפון הנהג, זאת בכדי לבדוק אפשרות שהטלפון הסיח את דעתו. הנהג הכחיש שימוש בנייד

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/12/19 08:25 כו בכסלו התשפ

החוקרים יחדרו לטלפון הנייד של נהג האוטובוס
מתנדבי זק"א במקום התאונה, צילום: דוברות זק"א

חקירת התאונה שאירעה בסמוך לנתב"ג נמשכת: עיקר החקירה מתמקדת כעת בנהג, אלכסנדר לייבמן בן ה-44 מחיפה, ובנסיבות שהובילו אותו להתנגש בבטונדה.  החוקרים סבורים כי משהו הסיח את דעתו של לייבמן, זאת למרות שבחקירה הוא הכחיש שהשתמש בטלפון הנייד וטען: "לא זוכר מה היה ברגע התאונה".

במסגרת החקירה, הוציאו החוקרים צו שיאפשר להם לבדוק את טלפון הנייד של הנהג. המטרה היא לנסות ולהבין אם הוא התעסק עם הטלפון לפני התאונה, חרף ההסבר שסיפק. במקביל, לייבמן עבר בדיקה כדי לבחון הימצאות של אלכוהול או סמים בגופו. צוות החקירה גם החליט שהנהג יבצע שחזור של התאונה, וכך אולי ינסו להבין מה גרם לו לסטות באופן כה קיצוני.

כזכור, לייבמן חשוד בגרימת מותם של ארבעה נוסעים ופציעתם של 14 נוספים. לחוקריו  אמר: "אני לא הייתי עייף. לא התעסקתי בסלולרי בזמן הנהיגה, הוא היה בכיס שלי. אבל לא זוכר מה היה ברגע התאונה". היום הותרו לפרסום שמותיהם של שניים מארבעת ההרוגים: יוסף קהלני ז"ל בן 79 מפתח תקווה והיילי ורנברג ז"ל, בת 35 מירושלים. יוסף הובא למנוחת עולמים היום בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. הוא הותיר אחריו אישה, שלוש בנות ו-14 נכדים. הלוויתה של היילי תתקיים מחר בירושלים.

מעצרו של לייבמן הוארך אמש (ב') ע"י בית משפט השלום בראשון לציון עד יום חמישי הקרוב. במשטרה חוששים כי הוא עלול לשבש מהלכי משפט. על פי גרסתו של הנהג, הוא לא היה עייף ולא השתמש בטלפון הנייד שלו, שהיה לטענתו בכלל בתיק. לייבמן טען שאינו זוכר מה קרה ברגעים שקדמו לתאונה. במשטרה מסרו כי לייבמן משתף פעולה ולדבריו הוא נמצא במצב נפשי קשה מאוד.

גורמים שמעורים בפרטי החקירה אמרו שהכביש היה תקין ולא הייתה בעיית ראות ולכן לא ברור להם מה גרם לתאונה הקטלנית. לדבריהם, הנהג לא סיפק הסבר הגיוני ולכן הוצא הצו שיאפשר לחוקרים לחדור למכשיר הנייד שלו כדי לבדוק האם היה עסוק בנייד בזמן הנסיעה ואם כן, באיזה אופן הוא השתמש בו.