תאונת האוטובוס הקטלנית: הוארך מעצרו של הנהג

נמשכת חקירת תאונת הדרכים הקטלנית בקו 'אגד', שהתרחשה סמוך לנתב"ג, בה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו ארבעה עשר. מעצרו של נהג האוטובוס, שנפצע בינוני, הוארך עד יום חמישי, והוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/12/19 08:22 כה בכסלו התשפ

תאונת האוטובוס הקטלנית: הוארך מעצרו של הנהג
מתנדבי זק"א במקום התאונה, צילום: דוברות זק"א

נהג האוטובוס חשוד. התאונה הקטלנית אמש (א'), בקו 947 של 'אגד' מירושלים לחיפה, בצומת בדק סמוך לנתב"ג, גרמה למותם של ארבעה מנוסעי האוטובוס, ולפציעתם של עוד 14. נכון להבוקר (ב') שלושה מהפצועים עדיין מאושפזים בבית החולים, אחד מהם במצב קשה. חקירת התאונה נמשכת.

בתאונה נהרגו שלוש נשים וגבר, בשנות ה-30 ובשנות ה-50 לחייהם. זהותם של ההרוגים טרם התבררה, והגופות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, לצורך המשך החקירה וניסיון לזהותן.

נהג האוטובוס, תושב חיפה בן 44, שנפצע אף הוא באורח בינוני, נחקר במשטרה במהלך הלילה. נבדק החשד האם השתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, וכן נבדק החשד כי הוא היה תחת השפעת סמים. הבוקר הובא הנהג לדיון בבית המשפט. הוא נחשד בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת ובסטייה מנתיב. מעצרו הוארך עד יום חמישי, בהסכמת הצדדים, ולאחר מכן ישוחרר למעצר בית.

סגן ניצב חי מזרחי, קצין אגף התנועה במחוז מרכז של המשטרה, אמר אמש לכתבים בזירת האירוע כי "בשלב הזה מוקדם להגיד מה גרם לתאונה, אנחנו נמצאים בשלבי חקירה ראשוניים. ככל הנראה ועל פי ממצאים ראשוניים נהג האוטובוס איבד שליטה, כתוצאה מכך פגע בתחנת ההסעה

זירת התאונה, אמש

זירת התאונה, אמשצילום: דוברות זק"א

יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים, ישראל גנון, אמר הבוקר ב'כאן' כי "הנהגים נמצאים תחת לחץ עצום. יש נהגים שנוסעים שעות בלי הפסקה. אנחנו מתריעים שמדובר בפצצה מתקתקת, חייבים לתת כלים לנהגים להיות רעננים". לדבריו, "החקירה תימשך, תמיד הנהג יצא אשם. לא מסתכלים על שרשרת האירועים שהובילה לכך. החברות דוחפות את הנהגים. אני לא יודע אם זאת החלטה של ההנהלה, אבל מצופפים להם את הקווים".

בתגובה לדברים אמרו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה: "מצער שיש מי שמנצל את האירוע הטרגי לצרכיו. אנו נמתין לתום חקירת המשטרה. המשרד פועל בשיתוף עם הנהגים ועסוק רבות בשיפור תנאי הנהג. אנו מזמינים את ארגון הנהגים לעבוד איתנו כתף אל כתף על מנת להמשיך ולדאוג לביטחונם של הנהגים". 

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הגיע אמש לזירת התאונה ואמר כי הוא "מתפלל לרפואת הפצועים, ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים. התאונה המחרידה תיחקר. כרגע אנחנו כאן כדי להיות עם הנפגעים במקום הקשה הזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן