נבחרה ראש החמ"ד החדשה

שוש נגר, מפקחת מחוז תל אביב בחינוך הממלכתי דתי, נבחרה לראש מינהל החמ"ד הזמנית, ותחליף בתפקיד את אברהם ליפשיץ, המסיים למעלה מעשור בתפקיד. מחר תתקבל ההחלטה הרשמית

חדשות כיפה מירב כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 27/08/19 08:55 כו באב התשעט

נבחרה ראש החמ"ד החדשה
הרב רפי פרץ ואברהם ליפשיץ, צילום: דוד וייל

שוש נגר, מפקחת החינוך הממלכתי דתי במחוז תל אביב. נבחרה לראש מינהל החמ"ד הזמנית, חמישה ימים בלבד לפתיחת שנת הלימודים, ותחליף בתפקיד את ראש המינהל היוצא, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, המסיים למעלה מעשור בתפקיד. על מועמדותה של נגר פרסמנו לראשונה בחדשות כיפה. מחר תתקבל ההחלטה הרשמית. 

שר החינוך הרב רפי פרץ בחר בנגר לתפקיד, לאחר שהומלצו בפניו שלושה שמות מבין עובדי החמ"ד הבכירים. ובכך באה על סיומה, נכון לעד כינון הממשלה החדשה לאחר הבחירות, הסאגה שהחלה לאחר ששר החינוך הרב רפי פרץ החליט שלא להאריך את כהונתו של ראש החמ"ד בעשר השנים האחרונות, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, על אף המחאה נגד ההחלטה, והעצומה שהחתימו עובדי החמ"ד בעד השארתו.

שוש נגר היא בוגרת קורסים והכשרות רבות לאורך כל שנות עבודתה במערכת: קורס מנהלים באוניברסיטת בר אילן, בוגרת מכון מנהלים בניהולה של ד"ר אורה זוהר – בי"ס לחינוך אוניברסיטה העברית, מכון לפיתוח מנהלים בסמינר הקבוצים, מרכז ציפורי בתי"ס קהילתיים וניהול עצמי.
בשנים הללו ביה"ס אותו ניהלה זכה בפרס חינוך ארצי מטעם המזכירות הפדגוגית, פרס חמ"ד ארצי מטעם מנהל החינוך הדתי, פרס בתי"ס מובילים בניהול עצמי ובגישה השרותית.


(שוש נגר, ראש מינהל החמ"ד החדשה, בברכה לשבוע החמ"ד לפני שלוש שנים)

בשנה"ל תשע"ו – 2016 קיבלה פרס מצוינות אישית מטעם מנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבוהב על עבודה עם שותפיה בתפקיד, הובלה מקצועית המקדמת יזמות וחדשנות בתהליכי עבודה פדגוגיים והובלת החמ"ד במחוז להישגים.

מזה חמש שנים משמשת בתפקיד מחמ"ד, מפקחת מחוזית על החינוך הדתי במחוז ת"א, אחראית על הובלת החמ"ד על כל הרצף: גנ"י, יסודי, עי"ס. עובדת בקשרי גומלין עם מנהל החמ"ד, מנהלת המחוז, רשויות מקומיות, מפקחים, ועדי הורים, מקדמת ונותנת מענים לכלל האוכלוסיות בחמ"ד מתוך תפיסה של כלל ישראל.

כאמור, נגר תכהן באופן זמני, כיוון שאיתור ראש מינהל במשרד החינוך מצריך יציאה למכרז והקמת ועדת איתור, וכן כינוס מחדש של מועצת החמ"ד, שתמליץ על מועמדים. כל אלה יכולים לקרות רק כאשר ימונה השר הקבוע במשרד, לאחר הרכבת הממשלה, בין אם יהיה זה הרב רפי פרץ ובין אם ימונה שר אחר.

כזכור, שר החינוך החליט, כפי שפורסם לראשונה בחדשות כיפה, שלא להאריך את כהונתו של ליפשיץ, על אף שהארכה כזו קיבלה אור ירוק מנציבות שירות המדינה, ועל אף מחאה בקרב עובדי החמ"ד, מתוך רצון "להותיר חותם" כפי שהגדיר זאת, במשרד החינוך, באם לא ימשיך לכהן בו לאחר הבחירות.