אלו המועמדים להחליף את ראש החמ"ד היוצא

מנהל תיכון בשכונת התקווה, ראש אולפנה, ראש ישיבה תיכונית ומנכ"לית תכנית חינוך מובילה. אלו המועמדים להחליף את ראש החמ"ד הרב אברהם ליפשיץ, שמסיים בסוף החודש את תפקידו לאחר 9 שנים.

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/18 17:26 ח בטבת התשעט

אלו המועמדים להחליף את ראש החמ"ד היוצא
הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש החמ" היוצא, צילום: uhehpshv ישיבת מרכז הרב--cc-by-sa

בעוד כשלושה שבועות, בסוף חודש דצמבר, צפוי יו"ר החמ"ד - מינהל החינוך הממלכתי דתי - במשרד החינוך, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ לסיים את תפקידו לאחר קרוב לתשע שנים. בקרוב צפויה להתכנס מועצת החמ"ד, שתמליץ לשר החינוך בנט על מינוי מחליף לליפשיץ.

ממידע שהגיע לידי חדשות כיפה עולה כי המועמדת המובילה לתפקיד ראש החמ"ד (או בשמו הרשמי - מנהל מינהל החמ"ד) היא יונית יעקובוביץ', מנכ"לית תכנית 'קָרֵב', מסגרת תכניות העשרה בבתי ספר ובגני ילדים של משרד החינוך. בעבר הקימה וניהלה את תכנית 'אפיקים', תכנית להעצמה דתית וערכית ברוח הציונות הדתית, וניהלה את בית הספר לבנות 'פלך' בקרית עקרון, ואת בית הספר והחטיבה של רשת אמי"ת בכפר בתיה.
יונית יעקובוביץ' היא בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית של קרן מנדל, ומתגוררת במודיעין. היא ביקשה שלא להגיב לידיעה.

שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים לתפקיד הם חיים גבאי - מנהל מחוז צפון של החמ"ד ומרצה במכללת שאנן, תושב קרית אתא. הרב אשר כורסיה - ראש אולפנת בני-עקיבא במודיעין, הרב שרגא פרוכטר - ראש ישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, והרב ספי שרמן - מנהל תיכון 'ראשית' לבנים בשכונת התקווה בתל אביב. 

ליפשיץ נחשב לאחד מאנשי החינוך המוערכים במגזר, וכהונתו הוארכה מספר פעמים במהלך השנים. מחליפו או מחליפתו יצטרכו להיכנס לנעליים גדולות ותובעניות.
הליך הבחירה של יו"ר החמ"ד מורכב ממספר שלבים; מועצת החמ"ד, שמונתה על ידי שר החינוך נפתלי בנט בשנת 2017, ומורכבת מ-14 נציגים בראשות הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, ממליצה לשר על מספר שמות, ומתוכם השר בוחר את מועמדו, שיידרש לעבור אישור של נציבות שירות המדינה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן