פרסום ראשון: אלה המועמדים לתפקיד יו"ר החמ"ד

לאחר ששר החינוך פרץ החליט לא להאריך את כהונתו של אברהם ליפשיץ, ישנם שלושה מועמדים לתפקיד, כאשר מי שייבחר יכהן באופן זמני, עד למינוי שר קבוע, אחרי הרכבת הממשלה

חדשות כיפה יהונתן קליין ומירב כהן, חדשות כיפה 12/08/19 21:29 יא באב התשעט

פרסום ראשון: אלה המועמדים לתפקיד יו"ר החמ"ד
שר החינוך פרץ עם אברהם ליפשיץ, ראש החמ"ד היוצא, צילום: דוד וייל

מי יהיה ראש מינהל החמ"ד הבא? לאחר ששר החינוך הרב רפי פרץ החליט שלא להאריך את כהונתו של ראש החמ"ד בעשר השנים האחרונות, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, על אף המחאה נגד ההחלטה והעצומה שהחתימו עובדי החמ"ד בעד השארתו, בסביבת שר החינוך עובדים על מינוי המחליף.

על פי מידע שהגיע לחדשות כיפה, ראש מינהל החמ"ד הבא יהיה ככל הנראה אחד משלושת המועמדים הבאים, שהוסכמו על השר ועל מועצת החמ"ד. המועמדים הם:

בעז קולומבוס - מפקח החינוך הדתי באגף ההתיישבותי של משרד החינוך.

הרב גדי ברטוב - מנהל החינוך הממלכתי דתי במחוז מרכז.

שוש נגר - מפקחת החינוך הממלכתי דתי במחוז תל אביב.

שר החינוך והנהלת החמ"ד כבר הספיקו להיפגש עם אחד המועמדים, וצפויים להיפגש עם שני הנוספים. באם לא תהיה הסכמה, ינסו לאתר מועמדים נוספים, אך ההערכה היא שאחד מבין השלושה יהיה ראש מינהל החמ"ד הבא.

יש לציין כי מי שייבחר יכהן באופן זמני, כיוון שאיתור ראש מינהל במשרד החינוך מצריך יציאה למכרז והקמת ועדת איתור, וכן כינוס מחדש של מועצת החמ"ד, שתמליץ על מועמדים. כל אלה יכולים לקרות רק כאשר ימונה השר הקבוע במשרד, לאחר הרכבת הממשלה, בין אם יהיה זה הרב רפי פרץ ובין אם ימונה שר אחר.

כזכור, שר החינוך החליט, כפי שפורסם לראשונה בחדשות כיפה, שלא להאריך את כהונתו של ליפשיץ, על אף שהארכה כזו קיבלה אור ירוק מנציבות שירות המדינה, ועל אף מחאה בקרב עובדי החמ"ד, מתוך רצון "להותיר חותם" כפי שהגדיר זאת, במשרד החינוך, באם לא ימשיך לכהן בו לאחר הבחירות.