שב"ס: יגאל עמיר חזר בו מכוונתו לשבות רעב

לאחר שניהל שיחות מהכלא שעסקו בהקמת המפלגה למען שחרורו, שחלקן שודרו בכלי התקשורת, השב"ס שלל מרוצח ראש הממשלה את הזכות לשיחות מהכלא, ובעקבות כך פתח בשביתת רעב.

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/08/19 12:26 יג באב התשעט

שב"ס: יגאל עמיר חזר בו מכוונתו לשבות רעב
יגאל עמיר, צילום: פלאש 90

בשירות בית הסוהר הודיע כי רוצח ראש הממשלה רבין, יגאל עמיר, חזר בו מאיומו לפתוח בשביתת רעב בכלא, לאחר שנשללו ממנו שיחות טלפון, בעקבות שיחות שקיים ופורסמו בתקשורת. אשתו של עמיר, לריסה, כתבה בפייסבוק שלה כי בעלה פתח בשביתת רעב.

כזכור, עמיר ומקורביו, בעיקר אחיו חגי ואשתו לריסה, ניסו בחודשים האחרונים להקים מפלגה שתפעל למען שחרורו  מהכלא. בתכנית 'הצינור', הובא תיעוד מאירוע ההקמה של המפלגה, ובהמשך הובאו הקלטות של שיחות טלפון, בהן של יגאל עמיר עצמו משוחח עם הראפר יואב אליאסי - 'הצל' - ומבקש ממנו לתמוך בו. בעקבות כך נשללו מעמיר שיחות הטלפון לחודשיים.

מהשב"ס נמסר כי עמיר הודיע למפקד האגף שלו בכלא כי הוא מתכנן לפתוח בשביתת רעב, אך בשב"ס מכירים בשביתת רעב רק לאחר שהאסיר מחזיר שש ארוחות ברציפות, ואז נוקטים בצעדים משמעתיים כלפיו, כמו הוצאת מכשירי החשמל מתאו, הוצאת מוצרים שרכש בקנטינה ועוד. נכון להבוקר (ד') עמיר טרם החזיר ארוחה, ובשב"ס ממתינים לראות מה יעשה בהמשך.