כך קמה מפלגה שפועלת למען שחרורו של יגאל עמיר

רוצח ראש הממשלה התקשר מתאו שבכלא איילון אל פעילי ימין במטרה לשכנע אותם לפעול לשחרורו. על פי התחקיר של "הצינור", נעשתה פנייה מטעם הרוצח גם אל מפלגת 'צומת' - אך בסופו של דבר מפלגת "נורא דליבא" לא הגישה את מועמדותה לכנסת ה-22

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/19 11:13 ו באב התשעט

כך קמה מפלגה שפועלת למען שחרורו של יגאל עמיר
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

נורא דליבא, היא המפלגה שקמה במטרה לשחרר את רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר. המפלגה כוללת כמה יוצאי מדינות חבר העמים ולאחרונה התכנסו חבריה כדי לדון בהקמת המפלגה, באחד מבתי הכנסת בירושלים. על פי תחקיר של "הצינור", גם אחיו של יגאל עמיר, האסיר לשעבר, חגי עמיר פעל למען הקמת המפלגה.

רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, כך על פי התחקיר של "הצינור" ניסה ליצור קשר עם כמה פעילי ימין בהם גם הזמר יואב "הצל" אליאסי. לאחר שיחה קצרה, בה ניסה לשכנע עמיר את אליאסי לשתף איתו פעולה, אמר האחרון כי הוא אינו מעוניין לשתף פועלה אם בן אדם שרצח ראש ממשלה בישראל.

https://www.facebook.com/hazinor/videos/401311364068751/
(התחקיר המלא של "הצינור")


גם שמה של מפלגת עצמה יהודית עלה בכתבה של הצינור, זאת אחרי הקשר של עופר גולן, חבר הנהלת המפלגה. גולן, כך לפי התחקיר היה בקשר מסוים עם רוצח ראש הממשלה ועזר לו להגיע למובילי דעת קהל בצד הימני של המפה. גולן לא הכחיש שדיבר עם יגאל עמיר ואמר לו שהוא תומך במאבק של המפלגה החדשה. "אני חושב ש-24 שנים שאדם חף מפשע יושב בבידוד, צריך לעשות לו משפט חוזר עם שופטים מחוץ לארץ שיעשו משפט צדק ויחקרו את האמת". גולן מבהיר: "אין לזה שום קשר לעוצמה יהודית. או דעותיי האישיות". גם במפלגת עוצמה יהודית הכחישו כל קשר למפלגה. 

מעבר לשיחה עם יואב אליאס "הצל", על פי התחקיר נעשתה פנייה מטעם יגאל עמיר אל מפלגת 'צומת' שבבחירות האחרונות, עמד בראשה ח"כ לשעבר אורן חזן. אילן גירן, יו"ר המפלגה אמר כי אליו לא הגיעה פנייה וכי הוא מתעב את המעשה ואמר: "אם אני הייתי בשלטון, הוא (יגאל עמיר) היה צריך לשבת על כסא חשמלי".

בסופו של דבר, מפלגת נורא דליבא לא הגישה בשבוע האחרון את רשימתה לכנסת ה-22 ולא תתמודד בבחירות הקרובות שצפויות להתקיים ב-17 בספטמבר.