'המפלגה לשחרור יגאל עמיר' מעוררת סערה

מפלגת 'נורא דליבא' הוקמה במטרה לשחרר את רוצח ראש הממשלה ו"לגלות את האמת על רצח רבין". המפלגה לא נרשמה ברשם המפלגות, אך יו"ר העבודה, עמיר פרץ, הגיש תלונה נגדה לוועדת הבחירות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/08/19 14:54 כט בתמוז התשעט

'המפלגה לשחרור יגאל עמיר' מעוררת סערה
יגאל עמיר , צילום: פלאש 90

המפלגה לשחרור יגאל עמיר עוד לא הגישה רשימה לוועדת הבחירות או אפילו נרשמה כמפלגה, אבל כבר מעוררת סערה. המפלגה, 'נורא דליבה', הוקמה בשבועות האחרונים, וצוות של התכנית 'הצינור', הגיע לכנס להקמתה, בו נאספו חתימות לצורך רישום המפלגה.

רעייתו של יגאל עמיר, לריסה טרימבובלר, אמרה אמש (ד') לחדשות 13 כי מטרת המפלגה היא לקנות או להשתלט על שלד של מפלגה קיימת (מה שמכונה 'מפלגת מדף') ולרוץ באמצעותה: "אני יודעת שהם ניהלו משא ומתן עם כמה מפלגות", אמרה.

אתר המפלגה

אתר המפלגהצילום: ללא

על פי אתר המפלגה, מטרותיה הן להביא לשחרורו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, באמצעות "גילוי האמת" על הרצח. במשפחתו של עמיר טוענים כי אין להם קשר להקמת המפלגה, אך גם טרימבובלר וגם אחיו של עמיר, חגי, נכחו בכנס המפלגה.

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, פנה היום ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפעול נגד המפלגה: "כיו"ר מפלגת העבודה, תנועתו של הרמטכ"ל וראש הממשלה המנוח יצחק רבין, אני פונה אליך בבקשה דחופה שלא לרשום את מפלגת 'נורא דליבא' שבמטרותיה מסווה לפעולות בלתי חוקיות". כתב פרץ.

"בימים אלה מתגבשת מפלגה שעיקר מטרתה שחרורו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. כראש תנועת העבודה אני רואה במעשה זה חציית קו אדום ומדמם. תנועתי ואני נאבק בכל הכוח כדי למנוע את החרפה הזאת".