זו הפנייה שהביאה למכתבם של הרב דרוקמן והרב ליאור נגד הרב טל

תושבים מיד בנימין פנו בימים האחרונים לרבני הציונות הדתית, במכתב בו הם מבקשים מהרבנים להביע את דעתם על פרשת הרב טל בעקבות פסיקת בית הדין, ולהכריע לכאן או לכאן. בעקבות כך יצא המכתב של הרבנים ליאור ודרוקמן נגד הרב טל, והסרטון של הרב ליאור, הקוראים לו לעזוב את הישיבה

חדשות כיפה גלעד כהן ויהונתן קליין, חדשות כיפה 15/07/19 18:29 יב בתמוז התשעט

זו הפנייה שהביאה למכתבם של הרב דרוקמן והרב ליאור נגד הרב טל
ראש ישיבת תורת החיים, הרב שמואל טל, צילום: ישיבת "תורת החיים"

פרשת הרב טל לא יורדת מהכותרות. בימים האחרונים פנו תושבים ביישוב יד בנימין, בו נמצאת ישיבתו של הרב שמואל טל 'תורת החיים' ומוסדות הישיבה, במכתב לרבנים בציונות הדתית. במכתב מבקשים התושבים מהרבנים להיכנס לעובי הקורה, ולהכריע בסוגייה לאחר פרסום הכרעת הפסק של בית הדין המיוחד, שקבע כי הרב טל לא צריך לעזוב את הישיבה.

(הרב ליאור נגד הרב טל, בעקבות המכתב של אנשי יד בנימין)

במכתב נאמר: "אנו חברים מקהילת תורת החיים אשר לא משתייכים לשום צד ומחנה במחלוקת הקשה אשר פקדה את קהילתנו, בשומענו את השמועות הקשות הידועות, פונים אל כבודכם בבקשת עזרה וסיוע בהשכנת שלום והחזרת השקט והשלווה לקהילתנו, כבסיס ללימוד תורה ולעבודת ה' מתוך שמחה ושפיות".

בהמשך המכתב מפרטים הכותבים את השתלשלות הפרשייה, וקוראים לרבנים להכריע בסוגייה, לכאן או לכאן: "אנו זקוקים לעזרתכם להביא לידי הכרעה בין הגרסאות בשיתוף עם בית הדין, שרק הוא יודע את הנתונים והעדויות משני הצדדים. לא נמצאו אנשים/ רבנים במחוזנו שיכולים לסייע לנו".

עוד הם כותבים על המצב ביישוב ובקהילה בעקבות הפרשה: "ידע כבודכם, שהריקודים בישיבה (לאחר פרסום פסק הדין) אינם משקפים את דעת כל ציבור הקהילה. יש מתוכנו שבורים, מרוסקים ומבוישים. סעיפי פסק הדין אינם מחמיאים לישיבתנו. 
הסיפור לא הסתיים! השטח עדיין מדמם ופצוע! המצב בלתי נסבל עוד! כל צד מאשים את הצד השני. חברים עוזבים את היישוב, ילדים ונוער נפגעים בעקבות הסיפור הזה, חברויות רבות ואף קשרים משפחתיים נהרסו על בסיס המחלוקת בין הגרסאות. אנשים משני הכיוונים פגועים עד עמקי נשמתם. מרגישים שנעשה להם עוול ושהסיפור יישאר פתוח לעולם. לא ניתן לחזור כך לשגרה! הדבר כמובן גם מקשה על מי שמעוניין לבנות אמון מחודש ברב טל".

בעקבות המכתב יצאו הרב דב ליאור והרב חיים דרוקמן במכתב שפורסם מוקדם יותר היום (ב'), ובו הם מכנים את החלטת בית הדין "תמוהה" וקוראים שלא לשלוח למוסדות תורת החיים. הרב ליאור פרסם גם סרטון, בו הוא פוסק כי מה שעשה הרב טל: "זו לא דרכה של תורה", וקורא לצאת ל"תקופת צינון" מהישיבה.

המכתב המלא:


להורדת הקובץ

מנגד: רבנים תומכים ברב טל

לאחר פרסום מכתבם של הרב ליאור והרב דרוקמן, פורסם מכתב נגדי, של רבנים התומכים ברב טל ומגבים את הפסיקה של בית הדין המיוחד. על המכתב חתומים הרב זלמן נחמיה גולדברג, הרב אביגדור נבנצאל והרב מאיר מאזוז.


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן